Αρχική Σελίδα / Πρόσωπα / Συνεντεύξεις / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΤΖΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ: Τα Μαθηματικά με έκαναν καλύτερο και δημιουργικό!
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΤΖΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ: Τα Μαθηματικά με έκαναν καλύτερο και δημιουργικό!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΤΖΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ: Τα Μαθηματικά με έκαναν καλύτερο και δημιουργικό!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Ο Γιώργος Κοτζαγιαννίδης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Χρυσούπολη Καβάλας. Αποφοίτησε από το τμήμα Μαθηματικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης το 2002 και αμέσως ξεκίνησε την επιτυχημένη ενασχόλησή του με τη διδασκαλία των μαθηματικών στον φροντιστηριακό χώρο. Το 2015 σε συνεργασία με την ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ εκδίδεται το πρώτο του βιβλίο με τίτλο: «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ», το οποίο παραμένει ως και σήμερα ένα από τα χρησιμότερα εργαλεία για τους μαθητές και τους καθηγητές της Γ’ Λυκείου όλης της χώρας. Το 2017 ξεκίνησε την αυτόνομη επαγγελματική του πορεία ιδρύοντας το εργαστήρι Μαθηματικών «MATLAB» στη Χρυσούπολη και από την πρώτη κιόλας χρονιά της λειτουργίας του ανέδειξε τη μεταδοτικότητα των γνώσεων και της εμπειρίας του, καθώς φέτος οι 9 από τις 12 καλύτερες βαθμολογίες στα Μαθηματικά των πανελλαδικών εξετάσεων στην επαρχία Νέστου ανήκουν σε μαθητές του!

Καλημέρα κ. Κοτζαγιαννίδη. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τα Μαθηματικά;

Όταν κατά την διάρκεια των μαθητικών μου χρόνων, αντιλήφθηκα ότι λύνοντας κάθε άσκηση η ικανοποίηση και ο ενθουσιασμός ολοένα και μεγάλωναν, συνειδητοποίησα ότι ο κόσμος των Μαθηματικών έκρυβε μέσα του για μένα την κινητήρια δύναμη που θα με παρακινούσε μια ζωή να γίνομαι καλύτερος και δημιουργικός. Συνεπώς η απόφασή μου ήταν εύκολη από εκείνη την στιγμή.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ιδιαίτερη δυσκολία στα Μαθηματικά των πανελλαδικών εξετάσεων και αρκετά χαμηλές βαθμολογίες. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια και πιο συγκεκριμένα από το 2013 οι απαιτήσεις των θεμάτων είναι δυσανάλογες με το επίπεδο των μαθητών, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο οι περισσότεροι μαθητές να γράφουν κάτω από τη βάση. Είναι δύσκολο να απαντήσει κάποιος με βεβαιότητα για το τι φταίει, πάντως σίγουρα η ελλιπής και επιφανειακή προετοιμασία, η έλλειψη στόχων και τα δύσκολα θέματα συνθέτουν τους βασικότερους λόγους.

Παρ’ όλα αυτά οι μαθητές σας δείχνουν να ανταπεξέρχονται των δυσκολιών και να πετυχαίνουν τους στόχους τους. Ποιο είναι το μυστικό σας;

Είναι απαραίτητο να μπορείς να δουλεύεις με τον μαθητή από την Α΄ Λυκείου. Να έχεις τον χρόνο να του μάθεις πώς να σκέφτεται, πώς να διαβάζει, πώς να κάνει ποιοτικότερο το διάβασμά του μέρα με τη μέρα. Κανείς δεν είναι μάγος. Χρειάζεται κόπος, μεθοδικότητα και πάνω απ’ όλα όρεξη για μάθηση.

Τελικά το φροντιστήριο το χρειάζεται ο «καλός» ή ο «κακός» μαθητής;

Το φροντιστήριο το χρειάζεται όποιος μαθητής θέλει να γίνει καλύτερος. Είναι ένας χώρος, που σε αντίθεση με το δημόσιο σχολείο, η δημιουργική σκέψη και η διαδραστικότητα  ευδοκιμούν, με αποτέλεσμα το επίπεδο των μαθητών να βελτιώνεται και η διεργασία της μάθησης να γίνεται συνεχώς πιο θελκτική.

Στα άμεσα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας είναι να αλλάξει το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Τι πιστεύετε γι’ αυτό;

Ένα σύστημα, θα πρέπει επιτέλους να καταλάβει κάποιος ότι αλλάζει από την Α΄ Δημοτικού και όχι από τη Γ΄ Λυκείου. Η Παιδεία και η Γνώση πρέπει να συνυπάρχουν. Συνεπώς, αν για ακόμη μια φορά αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι απολύτως σίγουρο ότι δεν θα αλλάξει η ποιότητα της Παιδείας που προσφέρουμε στα παιδιά μας.

Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε ως φροντιστηριακός κλάδος και ποιες θα ήταν οι αλλαγές που θα βοηθούσαν προς το καλύτερο;

Όταν μετά από όλα αυτά που έχουμε προσφέρει ως κλάδος, η επίσημη Πολιτεία μας χαρακτηρίζει απλά (και αισχρά) «παραπαιδεία», τότε καταλαβαίνετε την απόσταση που μας χωρίζει. Παράνομα ιδιαίτερα από δημόσιους καθηγητές, απαξίωση του έργου μας, αποκλεισμός από την ενισχυτική διδασκαλία και από κάθε είδους διάλογο για την παιδεία είναι κάποια από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο. Τι μπορεί να αλλάξει τα πράγματα; Να μας αντιμετωπίσουν επιτέλους με τον σεβασμό που μας αρμόζει και να δώσουν βήμα στην φωνή μας.

Είστε από τους λίγους ντόπιους εκπαιδευτικούς που καταφέρατε να εκδώσετε ένα σχολικό βοήθημα πανελλαδικής εμβέλειας σε συνεργασία με την ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ. Πώς πήγε το πρώτο αυτό εγχείρημα; Έχετε κάτι άλλο στα σκαριά;

Η περίοδος που έγραφα το βιβλίο ήταν σίγουρα η δημιουργικότερη της καριέρας μου. Αμέτρητες ώρες μελέτης και έρευνας, οι οποίες με βοήθησαν να εξελιχθώ τόσο ως μαθηματικός όσο και ως άνθρωπος. Το αποτέλεσμα ήταν ένα βιβλίο που απέσπασε θετικά σχόλια από τους συναδέλφους μου πανελλαδικά και βοήθησε τους μαθητές που το επέλεξαν να έρθουν σε επαφή με θέματα καινοτόμα και απαιτητικά.

Σε ότι αφορά το επόμενο μου βήμα έχω ήδη τελειώσει τη συγγραφή του δεύτερου βιβλίου και έχω ξεκινήσει το τρίτο, τα οποία αποτελούν έργο ζωής για μένα και ελπίζω σύντομα να βρίσκονται στα ράφια των βιβλιοπωλείων όλης της Ελλάδας.

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2018 πατώντας εδώ