Αρχική Σελίδα / Υγεία / Διατροφή / Επιτρέπεται η νηστεία στα παιδιά;
Επιτρέπεται η νηστεία στα παιδιά;

Επιτρέπεται η νηστεία στα παιδιά;

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Επιτρέπεται η νηστεία στα παιδιά;

Πολλές ελληνικές οικογένειες που νηστεύουν προβληματίζονται με το αν επιτρέπεται τα παιδιά να ακολουθήσουν την νηστεία τους, επιλέγοντας εν τέλει να μαγειρεύουν δεύτερο φαγητό που να έχει κρέας και να αγοράζουν γαλακτοκομικά προϊόντα για τα παιδιά τους. Τι ισχύει όμως πραγματικά;

Νηστεία & «Βίγκαν» διατροφή

Νηστεία σημαίνει αποχή από κρέας και οτιδήποτε προέρχεται από τα ζώα, επομένως διατροφικά μοιάζει με την αυστηρά χορτοφαγική ή αλλιώς «βίγκαν» διατροφή που τελευταία έχει μελετηθεί εκτενέστερα και κερδίζει όλο και περισσότερους οπαδούς! Το συμπέρασμα των μελετών και η θέση της Ένωσης Διατροφολόγων της Μ. Βρετανίας και της Αμερικανικής Ακαδημίας HYPERLINK «https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27886704″Διατροφολογίας είναι πως μια χορτοφαγική δίαιτα είναι κατάλληλη για όλες τις ηλικίες και ιδιαιτερότητες σε έναν πληθυσμό, περιλαμβάνοντας τις περιόδους κύησης, γαλουχίας, προχωρημένης βρεφικής ηλικίας, σχολικής ηλικίας, εφηβείας, ακόμη και για αθλητές.

Εφόσον η «βίγκαν» διατροφή έχει κριθεί κατάλληλη σε μόνιμη βάση, στην ερώτηση εάν τα παιδιά μπορούν να νηστεύουν 40 ημέρες το Πάσχα, τα Χριστούγεννα και επιπλέον δύο μέρες κάθε εβδομάδας του χρόνου (Τετάρτη και Παρασκευή) είναι πως ναι, μπορούν να ακολουθούν τη νηστεία των γονιών τους και να ωφεληθούν από αυτήν, αν και εφόσον είναι καλά σχεδιασμένη, όπως τονίζει και η  Καναδική Παιδιατρική Εταιρεία στην τοποθέτηση της για την αυστηρά χορτοφαγική διατροφή στα παιδιά.

Τι σημαίνει καλά σχεδιασμένη;

Σημαίνει πως η διατροφή πρέπει να είναι πλούσια σε όσπρια συνδυασμένα με δημητριακά (πλούσια πηγή φυτικών πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας), λαχανικά (φυτικές ίνες που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου), ελαιόλαδο και όχι ζωικής προέλευσης λίπη, ωμούς ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα, θαλασσινά (πλούσια σε πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία) και άφθονα φρούτα (πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών συστατικών). Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση βιταμίνης Β12 δύο φορές την εβδομάδα.

Διατροφικά οφέλη

Μια καλά οργανωμένη νηστεία φαίνεται να επιδρά ευεργετικά στην υγεία των παιδιών. Νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Κρήτης καταδεικνύει ότι οι 180 με 200 ημέρες νηστείας τον χρόνο όχι μόνο δεν «φρενάρουν» την ομαλή ανάπτυξη όσων παιδιών απέχουν από την κατανάλωση ζωικών τροφίμων, αλλά βοηθούν και στη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους, κόντρα στη διαρκώς αυξανόμενη παιδική παχυσαρκία.

Παιδιά & Νηστεία

Εκτός από τα διατροφικά οφέλη, με τη νηστεία ένα παιδί εξασκείται στην εγκράτεια και μαθαίνει να βάζει όρια στα θέλω του. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να επιβάλλεται η νηστεία στα παιδιά. Οι γονείς πρέπει να εξηγήσουν στα παιδιά την θρησκευτική έννοια της νηστείας και να ξεκαθαρίσουν ότι στο σπίτι θα ακολουθούν το πρόγραμμα της νηστείας.  Αυτό είναι ο κανόνας. Δεν ζητάμε όμως από το παιδί να τηρήσει τη νηστεία και έξω από αυτό. Το αφήνουμε στην διακριτική του ευχέρεια, χωρίς απαγορεύσεις, αλλά ενθάρρυνση για προσωπικές αποφάσεις.

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος 37 πατώντας εδώ