Αρχική Σελίδα / Επικαιρότητα / Καβάλα / Η Γέφυρα… απέθανε! Η Περιμετρική… αναστήθηκε!
Η Γέφυρα… απέθανε! Η Περιμετρική… αναστήθηκε!

Η Γέφυρα… απέθανε! Η Περιμετρική… αναστήθηκε!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Είναι πολύ λίγοι αυτοί στην Ελλάδα που δεν γνωρίζουν πως η γέφυρα μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο της Καβάλας μας άφησε πρόσφατα χρόνους! Φρόντισαν γι’ αυτό τα πανελλαδικά Μ.Μ.Ε. και η φρενίτιδα των ζωντανών συνδέσεων των πρώτων ημερών. Και ευτυχώς που η γέφυρα μας χαιρέτησε με αυτόν τον τρόπο και δεν μας άφησε ανθρώπινες απώλειες για να έχουμε να θυμόμαστε.

Η μάχη πάνω απ’ το πτώμα

Η πρώτη αντίδραση όλων των εμπλεκόμενων φορέων που με κάποια σχέση συνδέονταν με τη γέφυρα ήταν η αναζήτηση των ευθυνών. Ποιος φταίει που έπεσε; Ο Δήμος Καβάλας; Η Περιφέρεια; Το Υπουργείο; Όλοι μαζί; Ή μήπως ο κακός μας ο καιρός; Ο κακός… ο κάκιστος θα πω εγώ καθώς όταν σε τούτη τη χώρα συμβαίνει κάτι δυσάρεστο αντί να το αντιμετωπίσουμε ενωμένοι, χάνουμε πολύτιμο χρόνο προσπαθώντας να πετάξουμε από πάνω μας τις ευθύνες. Και που καταλήξαμε; Για άλλη μία φορά δεν φταίει κανείς γιατί μέσα σε όλο το μπλέξιμο των αρμοδιοτήτων, τελικά όλοι ήταν αναρμόδιοι για τη συντήρηση της γέφυρας.

Μας είχε ειδοποιήσει

Κι όμως η μακαρίτισσα μας είχε ειδοποιήσει πως δεν αισθάνεται καλά! Τα συμπτώματα έκαναν την εμφάνισή τους τα προηγούμενα χρόνια αλλά επειδή προκάλεσαν μόνο υλικές ζημιές αρκεστήκαμε στα μπαλώματα από όποιον είχε την καλοσύνη να ασχοληθεί.

Η επόμενη ημέρα

Τελικά καταλήξαμε σε ένα πρώτο σχέδιο αντιμετώπισης της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, το οποίο φαινομενικά λειτουργεί προσωρινά. Αλλά επειδή στην Ελλάδα δεν υπάρχει τίποτε μονιμότερο από το προσωρινό, μας βλέπω του χρόνου να κάνουμε την έναρξη των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων στη φωταγωγημένη μακαρίτισσα, εκμεταλλευόμενοι την εικόνα της ως τουριστική ατραξιόν. Εν τω μεταξύ οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι πολλές. Άνοιξε και πάλι η κουβέντα για την ανάγκη δημιουργίας της περιμετρικής οδού, αλλά σχεδόν όλοι συμφωνούν πως η γέφυρα πρέπει να επισκευαστεί ή να γκρεμιστεί και να φτιαχτεί εξαρχής. Βλέπετε υπάρχει και το θέμα της εκμετάλλευσης του παρατημένου παλιού Νοσοκομείου που σίγουρα δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί με τον υπάρχοντα δρόμο, ακόμη κι αν γίνει διπλής κατεύθυνσης, όπως έχει προταθεί.

Με τα θαύματα του Ιησού Χριστού ασχολούμαστε τις άγιες ημέρες του Πάσχα αλλά ο θάνατος της γέφυρας φαίνεται πως οδήγησε στη νεκρανάσταση της Περιμετρικής οδού Καβάλας χριστουγεννιάτικα. Ή ακόμη κι αν δεν είχε συγχωρεθεί, σίγουρα ξύπνησε μετά από κώμα πολλών ετών.

Για την ιστορία

Το σχέδιο για τη δημιουργία της περιμετρικής οδού σέρνεται από το 2003 και παρά το γεγονός πως το 2012 δόθηκε το πράσινο φως από το Περιφερειακό Συμβούλιο για την κατασκευή του έργου, μέχρι σήμερα έχουμε μείνει στις μελέτες. Ενδεικτικό της παραίτησης από το έργο είναι το γεγονός πως από τις 645.000€ που είχαν εγκριθεί αρχικά για μελέτες μέχρι σήμερα έχουν αξιοποιηθεί μόλις οι 153.000€! Τα υπόλοιπα 500.000€ βέβαια μην νομίζετε πως είναι εκεί και μας περιμένουν. Πήγαν και κάλυψαν υπαρκτές ανάγκες κι όχι αβέβαια όνειρα όπως η Περιμετρική.

Το όραμα

Η Περιμετρική οδός όταν δώσει ο Θεός και γίνει θα είναι ένας δρόμος ήπιας κυκλοφορίας (με όριο ταχύτητας τα 60χλμ/ώρα) και μπορεί να δημιουργήσει μία ζώνη ασφαλείας ανάμεσα στον οικιστικό ιστό και την περιαστική δασική περιοχή. Σκοπός είναι να αποτελέσει και μία περιπατητική-ποδηλατική διαδρομή με οργανωμένα σημεία θέας, εξυπηρετώντας πέρα από την κίνηση και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Η σήραγγα και το Δασαρχείο

Το σχέδιο αυτό βέβαια βρήκε σθεναρή αντίδραση από το Δασαρχείο Καβάλας και οικολογικές οργανώσεις με αποτέλεσμα να προκριθεί το σχέδιο δημιουργίας μίας σήραγγας 500-1.000 μέτρων, έτσι ώστε να κοπούν τα λιγότερα δυνατά δέντρα. Αυτό βέβαια σήμαινε την αποκλειστική χρήση της περιμετρικής από τα αυτοκίνητα και βέβαια την εντυπωσιακή αύξηση του κόστους κατασκευής που μάλλον μας οδήγησε και στον συνολικό μαρασμού του έργου.

Παγώνουν τα διόδια;

Τουλάχιστον από όλη την αναστάτωση μας έμεινε το πάγωμα της δημιουργίας των διοδίων στην Εγνατία μιας και με τον οδικό άξονα της Παλαιάς Εθνικής Οδού «τραυματισμένο», φαντάζομαι πως κανείς από την Εγνατία Οδό δεν θα τολμήσει να υλοποιήσει αυτή την ούτως ή άλλως παράλογη παρέμβαση.

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος 35 πατώντας εδώ