Αρχική Σελίδα / Πολιτισμός / ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ: Το μήνυμα της Κυριακής… «Η θεότητα του Ιησού Χριστού»!
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ: Το μήνυμα της Κυριακής… «Η θεότητα του Ιησού Χριστού»!

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ: Το μήνυμα της Κυριακής… «Η θεότητα του Ιησού Χριστού»!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Είναι μοναδικό το θαύμα  που ακούστηκε στην σημερινή ευαγγελική περικοπή και μάλιστα επαληθεύεται τρανά από την ομολογία του θεραπευμένου τυφλού ότι  «από τότε που υπάρχει κόσμος έως σήμερα δεν έχει ακουσθεί θεραπεία εκ γενετής τυφλού». Ο τυφλός όμως του ευαγγελίου δεν είδε το φώς μόνο με τους σωματικούς του οφθαλμούς. Το σπουδαιότερο είναι ότι ο Κύριος του άνοιξε ταυτόχρονα και τα μάτια της ψυχής ώστε να του αποκαλυφθεί ως Υιός του Θεού και ως αληθινό Θεό αυτός να Τον προσκυνήσει.

Ωστόσο 2.000 -και πλέον-χρόνια μετά το πρόσωπο του Χριστού παραμένει «σημείοναντιλεγόμενον»  και αυτό φαίνεται από την γέννηση του σημερινού θαύματος.  Από την μια πλευρά οι  Φαρισαίοι οι οποίοι προκειμένου να επισκιάσουν το θαύμα της θεραπείας του Τυφλού χρησιμοποιούν τα όπλα της βίας, της σοφιστεία και της υποκρισίας. Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιούν ως μέσο την τρομοκρατία με την απειλή του αποσυναγώγου, την εκτός νόμου δηλαδή αποπομπή των γονέων αυτού. Στην δεύτερη περίπτωση σπέρνουν λογισμούς αμφισβήτησης με φράσεις όπως «αμαρτωλών ο Θεός ουκ ακούει» και ότι «Ούτως ….το Σάββατον ου τηρεί», άρα δεν μπορεί να είναι από τον Θεό. Και το τρίτο όπλο προκειμένου να πολεμήσουν τον Χριστό είναι η ύπουλη υποκρισία. Παραδέχονται, αφού  δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, το θαύμα αλλά το αποδίδουν στον Θεό, γενικά και αόριστα, και όχι σ΄αυτόν  τον «αμαρτωλό» όπως χαρακτήριζαν τον Χριστό.

Από την άλλη, υπήρχαν και υπάρχουν πολλοί οι οποίοι θεωρούν τον Ιησού Χριστό απλώς ως ένα κοινωνικό επαναστάτη που συγκρούστηκε με το κατεστημένο.Έτσι, για παράδειγμα στην εκδίωξη των εμπόρων από τον Ναό βλέπουν τον Κύριο να πολεμάει  την αισχροκέρδεια. Όταν εξαπολύει τα «ουαί»στους Φαρισαίους εστιάζουν στην αντίδραση Τουσε κάθε μορφής θρησκευτικής εξουσίας. Μερικοί προσδοκούσαν να τον δουν ως λυτρωτή και ελευθερωτή από τον ρωμαϊκό ζυγό. Άλλοι τη συμπάθεια για τους φτωχούς την εκλαμβάνουν ως μια ταξική τοποθέτηση και τέλος άλλοι βλέπουν τον Κύριο ως τέλειο Διδάσκαλο, ως φιλόσοφο ή ως ένα ηθικό πρότυπο.

Ο Ιησούς Χριστός, όμως, που θυσιάστηκε για την σωτηρία του κόσμου είναι  τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος. Αν ο Χριστός υπήρξε μόνο άνθρωπος, τότε η διδασκαλία του δεν έχει απόλυτη και αιώνια σημασία ούτε μπορεί να μας σώσει, να μας λυτρώσει και να μας θεώσει. Η άρνηση της θεότητας του Χριστού οδηγεί στην απόρριψη και των θαυμάτων του και κάθε υπερφυσικής ενέργειας του. Οι Χριστιανοί όμως πρέπει να είμαστε απόλυτα βέβαιοι για το ότι ο Χριστός είναι ο Θεός, αφού είναι αυτός που μας χαρίζει τόσες πλούσιες δωρεές και κυρίως την λύτρωση από τις αμαρτίες μας και την αιώνια ζωή. Αυτός ο Οποίος δια της Χάριτος Του αλλοιώνει την ψυχή του κάθε ανθρώπου και την οδηγεί στην θέωση.

Παρόλα αυτά σύγχρονοι «Φαρισαίοι» που προσπαθούν να επισκιάσουν τα θαύματα που ενεργεί η Χάρις του Θεού στους «τυφλούς» της σημερινής εποχής συναντάμε και στις ημέρες μας.Γι΄αυτό πρέπει ακράδαντα να πιστεύουμε στον Χριστό ως Υιό του Θεού και να τον παρακαλούμε να μας ενισχύει και να μας φωτίζει έτσι ώστε να τον αγαπήσουμε και να τον προσκυνήσουμε  ως λυτρωτή και σωτήρα μας. Έτσι δεν θα οδηγηθούμε στην πνευματική τύφλωση για την οποίαν μιλά ο Κύριος στους δεύτερους «ίνα οι μη βλέποντες βλέπωσι και οι βλέποντες  τυφλοί γένωνται».