Τελευταία Νέα
Αρχική Σελίδα / Πολιτισμός / ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ: Το μήνυμα της Κυριακής… «Οι πρώτοι μάρτυρες της Αναστάσεως»!
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ: Το μήνυμα της Κυριακής… «Οι πρώτοι μάρτυρες της Αναστάσεως»!

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ: Το μήνυμα της Κυριακής… «Οι πρώτοι μάρτυρες της Αναστάσεως»!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Κάθε Κυριακή είναι ένας  εγκαινισμός της Αναστάσεως του Χριστού στην μνήμη των ανθρώπων.  Ανανεώνεται το συνταρακτικό και θεμελιώδες για την σωτηρία μας γεγονός και ταυτόχρονα συναντούμε μέσα από την Θεία Ευχαριστία ρεαλιστικά τον Αναστάντα Κύριο, όχι προσκυνώντας μόνο τα πόδια Του, όπως οι Μυροφόρες γυναίκες, αλλά παίρνοντάς Τον ολόκληρον μέσα μας με την Θεία Κοινωνία.

Αφού πριν οκτώ ημέρες  εορτάσαμε την ψηλάφηση του  Χριστού μας από τον  απόστολο Θωμά, σήμερα μνημονεύουμε τον Ιωσήφ και τον Νικόδημο, ως γνήσιους και αυτόπτες μάρτυρες της Ταφής Του και τις Μυροφόρες γυναίκες, ως τις πρώτες που αψευδώς βεβαίωσαν την Ανάστασή Του και έγιναν Απόστολοι των Αποστόλων.

Εκείνοι που ευεργετήθηκαν ψυχικά και σωματικά από τον Χριστό ήταν πολλοί. Αυτοί που Τον ακολουθούσαν από πιο κοντά, οι Απόστολοι, είχαν λάβει και χαρίσματα να θεραπεύουν τους ανθρώπους. Απ΄όλους όμως που ορκίζονταν ότι θα πάνε μαζί Του μέχρι τον θάνατο, ελάχιστοι έμειναν μαζί Του επί του Σταυρού και δεν τον ενεταφίασε ούτε ο Πέτρος ούτε ο Ιωάννης, όπως θα περίμενε κανείς, αλλά ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος και οι Μυροφόρες γυναίκες.

Ο Ιωσήφ καταγόταν από την Αριμαθαία. Ήταν άνθρωπος «ευσχήμων» δηλαδή σεμνός και κόσμιος, αγαθός και δίκαιος, που περίμενε την Βασιλεία των Ουρανών. Δεν συμφωνούσε με την απόφαση των Φαρισαίων να θανατώσουν τον Ιησού. Αυτός  ο επίσημος άνθρωπος «τολμά τόλμαν επαινετήν», δεν λογαριάζει το αξίωμα και την θέση του, τον κίνδυνο να καταδικασθεί και να θανατωθεί, και ζητά από τον Πιλάτο αυτό που θεωρούσε πιο πολύτιμο από όλα του τα πλούτη, το σώμα του Ιησού. Ήταν επίσημος, με την πράξη του αυτή έγινε επισημότερος όχι στην Ιουδαία μόνον, αλλά στον κόσμο ολόκληρο.  Kαι ο Νικόδημος ήταν πλούσιος Φαρισαίος. Πήγε νύκτα στον Χριστό και Τον ρώτησε τί να κάνει για να σωθεί. Έγινε κρυφός μαθητής Του. Κουβάλησε τριάντα δύο κιλά άρωμα για να Τον  αλείψει.

Την χορεία των κηδευτών του Κυρίου συμπληρώνουν οι άγιες Μυροφόροι γυναίκες, μαθήτριες και διακόνισσες στο έργο Του. Σ΄αυτές ανήκουν η αγία Μαρία η Μαγδαληνή, η Σαλώμη και προεξάρχουσα η Θεοτόκος που περιγράφεται στο Ευαγγέλιο ως η Μαρία του Ιακώβου. (Ο Ιάκωβος ο μικρός και ο Ιωσής ήταν παιδιά του μνήστορος Ιωσήφ από την πρώτη του γυναίκα.) Όπως στην Παλαιά Διαθήκη γυναίκα άκουσε την συμβουλή του σατανά και επήλθε ο θάνατος, τώρα  δικαιωματικά πρώτα η Παναγία βλέπει τον αναστάντα Υιό της και Θεό μας, του ασπάζεται τα άχραντα πόδια και ακούει το «Χαίρετε» του λευχειμονούντος  Αγγέλου  για να το  μεταφέρει στους Μαθητές Του. Αρώματα θανάτου αναμεμιγμένα με λύπη και δάκρυα  κουβάλησαν πηγαίνοντας, χαρά  στον κόσμο ευαγγελίστηκαν  φεύγοντας από τον άδειο τάφο της αφθαρσίας και της Ζωής .

Οι δειλοί και κρυφοί μαθητές του Χριστού και οι αδύναμες γυναίκες που Τον αγάπησαν πολύ, ώστε του πρόσφεραν την τελευταία φροντίδα ως νεκρό, καταξιώθηκαν να Τον δουν πρώτοι Αναστάντα. Δεν έβαλαν μπροστά την λογική, την θέση, την σκέψη, που τους έλεγε να μη πάνε κόντρα στο ρεύμα, στον ξεσηκωμένο λαό, στους αδίστακτους άρχοντες, αλλά άφησαν να τους κατευθύνει η καρδιά τους. Γκρέμισε μέσα τους τον βράχο του φόβου και της δειλίας η αγάπη τους για τον Διδάσκαλο. Αυτή διάλεξε ο Σωτήρας μας σαν ταχυδρόμο για να  μεταφέρει  στον κόσμο την είδηση της Αναστάσεώς Του. Η θερμή αγάπη που δωρίζεται από τον Χριστό, που δεν υπολογίζει τον εαυτό της και θυσιάζεται και υπάρχει μόνο για να προσφέρει, ίσως είναι αυτό που μας λείπει  στα σημερινά φαινομενικά μας αδιέξοδα. «Χριστός Ανέστη αδελφοί».