Αρχική Σελίδα / Για τη Γυναίκα / Παιδί - Εκπαίδευση / Μαθησιακές Δυσκολίες και ξένες γλώσσες!
Μαθησιακές Δυσκολίες και ξένες γλώσσες!

Μαθησιακές Δυσκολίες και ξένες γλώσσες!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (6 αξιολογήσεις, μέσος όρος: 4,00 από 5)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Με την διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας εισάγουμε τα παιδί σε ένα άλλο γλωσσικό σύστημα, το οποίο διαφέρει από το μητρικό τους στη γραφή, στους φθόγγους, στην προφορά, στο λεξιλόγιο, στην γραμματική και στην σύνταξη.

Ο ρόλος της γλώσσας που διδάσκονται.

Στην αγγλική γλώσσα οι μαθητές με ΜΔ αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα γιατί κάθε φώνημα της αγγλικής δεν αναπαρίσταται με ένα μόνο γράφημα. Αυτό σημαίνει οτι άλλα γράφουμε και άλλα διαβάζουμε. Γι’ αυτόν τον λόγο η αγγλική χαρακτηρίζεται  φωνολογικά  aδιαφανής γλώσσα. Η γερμανική γλώσσα παρουσιάζει μεγαλύτερη σταθερότητα στο φωνολογικό της σύστημα σε σχέση με την αγγλική και θεωρείται  ημιδιαφανής. Τέλος, στην ιταλική γλώσσα υπάρχει αντιστοιχία ήχων στον προφορικό και γραπτό λόγο, αυτό που διαβάζουμε αυτό γράφουμε και γι’ αυτό χαρακτηρίζεται φωνολογικά διαφανής γλώσσα. Παρακάτω αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες δυσκολίες που παρουσιάζουν οι μαθητές με ΜΔ.

Δυσκολίες μαθητών στο διάβασμα.  

  1. διαβάζουν αργά, χωρίς άνεση και ροή.
  2. δυσκολεύονται να διακρίνουν γράμματα που μοιάζουν ( π.χ b/d, m/n, u/n)
  3. παραποιούν λέξεις που μοιάζουν οπτικά( π.χ διαβάζουν team αντί meat).
  4. πηδούν ή χάνουν τη σειρά που βρίσκονται όταν διαβάζουν.
  5. δεν σταματούν σε σημεία στίξης.

Δυσκολίες στην γραπτή έκφραση.

  1. δεν διακρίνουν την διαφορά μεταξύ λέξεων που μοιάζουν ηχητικά(π.χ think/thing, not/nod, back/bag).
  2. αντιστρέφουν γράμματα ( p/b, b/d).
  3. δεν χρησιμοποιούν σωστά σημεία στίξης.
  4. δυσκολεύονται στις γραμματικές δομές.
  5. κάνουν ορθογραφικά λάθη.
  6. δυσκολεύονται να αναπτύξουν τις ιδέες τους.
  7. δυσκολεύονται να γράψουν πάνω στις γραμμές και δεν τηρούν τα διαστήματα στις λέξεις.

Τέλος, εμφανίζουν δυσκολίες στον προφορικό λόγο. Συνήθως παραλείπουν άρθρα, υποκείμενα, αντικείμενα, δυσκολεύονται να μάθουν λεξιλόγιο και μπερδεύουν τη σειρά στους χρόνους των ρημάτων.

Οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους γονείς μπορούν να συμπεριλάβουν στο εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδηγίες διδασκαλίας και αξιολόγησης για το μάθημα της ξένης γλώσσας, προκειμένου οι μαθητές με ΜΔ να συμμετέχουν σε βαθμό ανάλογο των δυνατοτήτων τους και της φύσης των δυσκολιών τους.

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2018 πατώντας εδώ