Τελευταία Νέα
Αρχική Σελίδα / Για τη Γυναίκα / Παιδί - Εκπαίδευση / ΠΑΙΔΙ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Σχολική Ετοιμότητα!
ΠΑΙΔΙ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Σχολική Ετοιμότητα!

ΠΑΙΔΙ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Σχολική Ετοιμότητα!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε...

Το καλοκαιράκι τελείωσε. Πολλοί μικροί φίλοι μας ετοιμάζονται για την πρώτη τους μέρα στο “μεγάλο” σχολείο, το δημοτικό. Αναρωτηθήκατε αν είναι έτοιμοι να παρακολουθήσουν το καθημερινό πρόγραμμα;

Ακολουθούν κάποια χαρακτηριστικά που πρέπει να κατέχουν τα παιδιά πριν αρχίσουν την Α΄ Δημοτικού.

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

Το λεξιλόγιό του να είναι το αντίστοιχο της χρονολογικής του ηλικίας.

  • Να αναγνωρίζει τα στοιχεία των κατηγοριοποιήσεων (φρούτα, ρούχα, λαχανικά, μέσα μεταφοράς, φαγητά, ζώα, μέρη του σώματος, έπιπλα, επαγγέλματα,) και να μπορεί να τα ομαδοποιεί.
  • Να λέει τις ημέρες με τη σειρά, να αναγνωρίζει τις εποχές και κάποιες βασικές γιορτές.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΟΣ – ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

Ο περιγραφικός και αφηγηματικός του λόγος να είναι ανεπτυγμένος.

  • Να περιγράφει μία απλή εικόνα (π.χ. τα αγόρια πίνουν χυμό).
  • Να περιγράφει μία σύνθετη εικόνα (π.χ. η μαμά ανοίγει το ντουλάπι και το παιδί τρώει στο τραπέζι).
  • Να αποδίδει τον ορισμό λέξεων (π.χ. τι είναι μήλο; Τι σημαίνει φοβάμαι;).
  • Να σειροθετεί μία ιστορία (6 σταδίων) – γνωρίζοντας τις έννοιες πριν και μετά- και να μπορεί να την περιγράψει χρησιμοποιώντας σωστά τη χρονική ακολουθία των γεγονότων.
  • Να αφηγείται πώς τα πέρασε το Σαββατοκύριακο ή να αφηγείται ένα παραμύθι που διαβάσατε.
  • Να επιλύει προβλήματα (π.χ. ένα παιδί δεν είχε τα κλειδιά του σπιτιού του και δεν ήταν κανένας μέσα, τι θα μπορούσε να κάνει;).

ΑΡΘΡΩΣΗ

 Πρέπει να μην αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στην άρθρωσή του (να έχει κατακτήσει όλα τα φωνήματα και τα συμφωνικά συμπλέγματα, ακόμη. Ώστε να μην αντιμετωπίσει το παιδί πιθανόν προβλήματα γραφής κάποιων φωνημάτων που οφείλονται στην αδυναμία άρθρωσης αυτών.

ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ – ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ

Να έχει κατακτήσει την ακουστική διάκριση και φωνολογική ενημερότητα των ήχων. Αυτό σημαίνει ότι:

  • Βρίσκει αν δύο λέξεις ή ψευδολέξεις είναι ίδιες ή διαφορετικές (π.χ. βάρος – φάρος).
  • Βρίσκει τον αριθμό λέξεων σε μια πρόταση (π.χ. Το / αγόρι /   είναι   / όμορφο/).
  • Βρίσκει τον αριθμό συλλαβών μιας λέξης (π.χ. πο/ δή/ λα/ το) και εντοπίζει σε ποια θέση βρίσκεται η συλλαβή που του ζητάμε (/πο/ ® /ποτήρι/ στην αρχή, /ρου/ ® /πιρούνι/ στη μέση).
  • Ενώνει τις συλλαβές σε λέξεις (π.χ. /πα/ – /που/ – /τσι/ ® /παπούτσι/).
  • Βρίσκει το αρχικό και τελικό φώνημα σε μια λέξη (π.χ. /β/ ® /βάζο/, /α/ ® σόδα).
  • Συνθέτει τα φωνήματα σε λέξεις (π.χ. /φ/ – /ι/ – /δ/ – /ι/ ® φίδι) .
  • Εντοπίζει φωνήματα μέσα σε λέξεις (π.χ. στη λεξούλα φράουλα ακούς το γραμματάκι λ;

ΓΡΑΦΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

  • Να γράφει το όνομά του (να πιάνει καλά το μολύβι και τα γράμματα να είναι καλοσχεδιασμένα).
  • Να αντιγράφει σχήματα.
  • Να αντιγράφει μικρές λέξεις.
  • Να γράφει τους αριθμούς από 1 – 10 αυθόρμητα (προσέχουμε τους καθρεπτισμούς π.χ. 3 ε)
  • Να ζωγραφίζει σπίτι – δέντρο – άνθρωπο.
  • Να προσθέτει ή να αφαιρεί γνωρίζοντας τις έννοιες βάζω – βγάζω.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

  • Να μην παρουσιάζει διάσπαση προσοχής (η οποία επηρεάζει και την οπτικοακουστική μνήμη του) και ανώριμη συμπεριφορά.

Ποτέ μη λέμε ότι το παιδί θα μπει στην Α’ Δημοτικού, θα ωριμάσει, θα τα μάθει και θα μιλήσει καθαρά!

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2017 πατώντας εδώ