Αρχική Σελίδα / Υγεία / Διατροφή / ΤΑΧΙΝΙ: Η νηστίσιμη υπερτροφή!
ΤΑΧΙΝΙ: Η νηστίσιμη υπερτροφή!

ΤΑΧΙΝΙ: Η νηστίσιμη υπερτροφή!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Είναι πια και επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι το ταχίνι, ο σησαμοπολτός, εκτός από ένα τρόφιμο με ιδιαίτερη και πλούσια γεύση, είναι και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που επιδρούν ευεργετικά στον οργανισμό. Εν μέσω νηστείας λοιπόν, το ταχίνι είναι ό,τι πρέπει για να καλύψει τις διατροφικές ελλείψεις, ωστόσο μια τέτοια υπερτροφή καλό θα ήταν να την συμπεριλάβετε γενικά στη διατροφή σας!

Ιστορία & Λαϊκή παράδοση

Η παλαιότερη αναφορά του σουσαμιού (από το οποίο προέρχεται το ταχίνι) είναι σε ένα έγγραφο γραμμένο πριν από 4.000 χρόνια σε σφηνοειδή γραφή, όπου περιγράφεται η προσφορά κρασιού από σουσάμι ως έθιμο προς τους θεούς. Ο Ηρόδοτος γράφει για την καλλιέργεια του σησαμιού πριν από 3.500 χρόνια στην περιοχή των ποταμών του Τίγρη και Ευφράτη στο Αρχαίο Ιράκ. Το ταχίνι από μόνο του αναφέρεται ως συστατικό του «χούμους κάσα», μια συνταγή που αναγράφεται σε ένα ανώνυμο Αραβικό βιβλίο μαγειρικής του 13ου αιώνα.

Πάντως στη λαϊκή μας παράδοση το ταχίνι εκτός από τροφή, αποτελεί και εξαίρετο καλλυντικό. Λένε πως στο πάνω μέρους του βάζου που φυλούσαν τον σησαμοπολτό τους ανέβαινε το λάδι. Με αυτό περιποιούνταν οι γιαγιάδες μας το πρόσωπό τους.

Τα 10 υγιεινά οφέλη

  1. Είναι πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία, όπως φώσφορο, λεκιθίνη, μαγνήσιο, κάλιο και σίδηρο.
  2. Αποτελεί πλούσια πηγή μεθειονίνης, που συμβάλει στην αποτοξίνωση του ήπατος.
  3. Είναι από τις καλύτερες πηγές ασβεστίου.
  4. Διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε και βιταμίνες Β1, Β2, Β3, Β5 και Β15.
  5. Βοηθά στην ενίσχυση της υγείας της κυτταρικής ανάπτυξης.
  6. Βοηθά στη διατήρηση της υγείας του δέρματος και του μυϊκού τόνου.
  7. Διαθέτει υψηλά επίπεδα πρωτεΐνης, καθιστώντας το ως καλύτερη πηγή της ακόμα και από τους ξηρούς καρπούς.
  8. Πέπτεται εύκολα από τον οργανισμό μας, λόγω του υψηλού αλκαλικού μεταλλικού περιεχομένου, βοηθώντας και τη διαδικασία απώλειας βάρους.
  9. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ακόρεστα καλά λιπαρά.
  10. Προλαμβάνει την αναιμία.

Πώς το καταναλώνουμε

Το ταχίνι μπορεί να καταναλωθεί ως αλοιφή, σε ταχινόσουπες, σε σαλάτες και στην παρασκευή πολλών πιάτων και γλυκών αντί άλλων ελαίων. Ένα πασίγνωστο φαγητό που είναι βασικό του συστατικό το ταχίνι είναι το πολύ αγαπητό χούμους (ρεβίθια, ταχίνι, χυμός λεμονιού). Στην περίπτωση του χούμους αναδεικνύεται για άλλη μία φορά η εμπειρική λαϊκή σοφία, καθώς ο συνδυασμός του οσπρίου με το ταχίνι μάς δίνει μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, δηλαδή σαν να καταναλώνουμε ζωική πρωτεΐνη!

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος 37 πατώντας εδώ