Αρχική Σελίδα / Για τον Άνδρα / Auto - Moto / ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ: Ποιες εισαγωγές θα σταματήσουν!
ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ: Ποιες εισαγωγές θα σταματήσουν!

ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ: Ποιες εισαγωγές θα σταματήσουν!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Σε κινήσεις που σίγουρα θα προκαλέσουν έντονες συζητήσεις ετοιμάζεται να προχωρήσει η Κυβέρνηση, η οποία έχει στόχο να μειώσει τις εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα. Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα από τις δηλώσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος κ. Χατζηδάκη κατά την επίσημη παρουσίαση του προγράμματος επιδότησης της ηλεκτροκίνησης, ο οποίος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο μέλλον της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Σταματούν οι εισαγωγές των Euro 1,2 & 3

O κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις που θα αφορούν μόνο στις πωλήσεις παλαιών εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Πολύ σύντομα λοιπόν θα απαγορευτούν οι εισαγωγές αυτοκινήτων κατηγορίας Euro 1 (με ημερομηνία παραγωγής τον Ιούλιο του 1992), Euro 2 (με ημερομηνία παραγωγής τον Ιανουάριο του 1996) και Euro 3 (με ημερομηνία παραγωγής από τον Ιανουάριο του 2000 έως τον Ιανουάριο του 2005). Από εκεί και πέρα για τα Euro 4 (με ημερομηνία παραγωγής από τον Ιανουάριο του 2005 έως τον Σεπτέμβριο του 2009) θα επιβληθεί ένα ειδικό περιβαλλοντικό τέλος που θα φτάνει τα 4.000 ευρώ και θα καθιστά σχεδόν ασύμφορη την εισαγωγή τους.

Κωστής Χατζηδάκης

Όπως δήλωσε ο Υπουργός, «θέλουμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και προστασία του περιβάλλοντος» ενώ αναφέρθηκε και στις πολύ ψηλές εκπομπές ρύπων CO2 και μικροσωματιδίων που παρατηρούνται σε ορισμένους σταθμούς μέτρησης και φτάνουν στο διπλάσιο όριο που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα μέτρα αφορούν τα πολύ παλιά αυτοκίνητα, ενώ ο κ. Χατζηδάκης άφησε και ένα παράθυρο επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς (εισαγωγείς μεταχειρισμένων, περιβαλλοντικές οργανώσεις κ.ά.), πριν ψηφιστεί το νομοσχέδιο.

Γερασμένος στόλος

Από την πλευρά του ο Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μίλησε για την ανανέωση ενός πολύ γερασμένου στόλου που έχει η Ελλάδα, ενώ έκανε αναφορά και για την ελληνική γραφειοκρατία λέγοντας πως «δεν έχουμε επίσημα στοιχεία για τον μέσο όρο ηλικίας των ΙΧ, γιατί έχουμε πολλές εισαγωγές μεταχειρισμένων, όπου στην άδεια δεν αναγράφεται το έτος κατασκευής αλλά εισαγωγής».

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα όπου ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι σχεδόν τα 10 έτη και στην Ελλάδα ξεπερνά τα 15. Για το θέμα αυτό ξεκαθάρισε πως «δεν μπορούμε να πριμοδοτούμε την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παλαιού τύπου, διότι σήμερα αυτό κάνουμε».