Αρχική Σελίδα / Για τον Άνδρα / Auto - Moto / ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για τα διπλώματα οδήγησης! (ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ)
ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για τα διπλώματα οδήγησης! (ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ)

ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για τα διπλώματα οδήγησης! (ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ)

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Ξέχνα ό,τι άλλαξε τον τελευταίο χρόνο στις διαδικασίες έκδοσης άδειας οδήγησης. Επιστρέφουμε στο παλιότερο σύστημα. Ο λόγος; Πάνω από 100.000 υποψήφιοι οδηγοί προσπαθούν να βγάλουν άδεια οδήγησης τους τελευταίους 9 μήνες. Μάταια. Οι διαδικασίες έχουν παγώσει από τον Οκτώβριο του 2018! Γιατί οι νέες ρυθμίσεις που θα εφαρμόζονταν, δεν εφαρμόστηκαν ποτέ.

Μία από τις πίστες που εντοπίστηκαν για τις εξετάσεις πορείας σύμφωνα με το προηγούμενο νομοσχέδιο

Ούτε αρκετοί χώροι που θα μεταμορφώνονταν σε πίστες για οπισθογωνίες και παρκαρίσματα βρέθηκαν. Ούτε εκπαιδευτές πρόθυμοι να παραχωρήσουν τα αυτοκίνητά τους στους εξεταστές βρέθηκαν (εύλογα, γιατί δε θα είχαν κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος). Ούτε κάμερες και μικρόφωνα που θα τοποθετούνταν στα αυτοκίνητα την ώρα της εξέτασης βρέθηκαν. Το αποτέλεσμα; Χάσιμο χρόνου, χάσιμο κρατικών εσόδων, χάσιμο υπομονής για τους 100.000 ανθρώπους που δεν έχουν καταφέρει να βγάλουν δίπλωμα – και να εργαστούν με αυτό το δίπλωμα!

Fast track νομοσχέδιο για την κατάργηση των αλλαγών

Για να ξεμπλοκάρει τις διαδικασίες, η κυβέρνηση προτείνει, με νομοσχέδιο που ψηφίζεται στη Βουλή την Παρασκευή 30 Αυγούστου, να καταργηθούν όλες οι αλλαγές και να επανέλθει το παλιότερο σύστημα εξέτασης. Αυτό είναι μία προσωρινή λύση, μέχρι να έχει έτοιμο ένα αναθεωρημένο – και πιο λειτουργικό – σύστημα εξέτασης, που έχει αναλάβει να παρουσιάσει η αρμόδια επιτροπή μέσα στους επόμενους 9 μήνες. Μέχρι τότε, ισχύει ό,τι ίσχυε πριν το φθινόπωρο του 2018.

Πόσοι εξεταστές βρίσκονται στο αυτοκίνητο στην πορεία;

Όπως τα ξέραμε: ο εξεταζόμενος βρίσκεται στο αυτοκίνητο με τον εκπαιδευτή και δύο εξεταστές. Ωστόσο, επειδή έχουν μαζευτεί δεκάδες χιλιάδες υποψήφιοι, για να τρέξουν οι διαδικασίες, θα υπάρχει η δυνατότητα να γίνονται εξετάσεις με την παρουσία ενός εξεταστή, αν υπάρχει σύμφωνη απόφαση του εκάστοτε περιφερειάρχη.

Καθώς η ασφάλεια του αυτοκινήτου θα καλύπτεται και πάλι από τον εκπαιδευτή, καταργείται το «χαράτσι» των €120 έως €180 που ήταν αναγκασμένοι να πληρώνουν όσοι έδιναν εξετάσεις, με βάση το προηγούμενο νομοσχέδιο.

Το ύψος παραβόλων που δίνουν οι νέοι υποψήφιοι οδηγοί, θα παραμείνει στα €15, καθώς η πρόταση να μειωθεί στα €10 δεν εγκρίθηκε από το υπουργείο Οικονομικών.

Πορεία θα δίνουν μόνο όσοι είναι υποψήφιοι νέοι οδηγοί

Τι ισχύει για τους οδηγούς άνω 74 ετών;

Για να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους, οι οδηγοί άνω των 74 ετών δε θα εξετάζονται στην πορεία. Η μόνη εξέταση που θα κάνουν θα είναι ιατρική, σε παθολόγο, οφθαλμίατρο, ωτορινολαρυγγολόγο και ορθοπεδικό, σύμφωνα και με τους κανονισμούς της ΕΕ.

Επειδή το βάρος πέφτει στην υγεία των οδηγών και όχι στην οδηγική τους ικανότητα, θα συσταθούν ξανά οι Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές (ΔΙΕ), οι οποίες είχαν καταργηθεί με βάση το προηγούμενο νομοσχέδιο.

Και το κόστος για τις ιατρικές εξετάσεις στις ΔΙΕ θα πέσει από τα €40 σε €30.

Μπορούν να πάρουν δίπλωμα οι 17χρονοι;

Η συνοδευόμενη οδήγηση στα 17 έτη καταργείται, γιατί με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε δημιουργούσε προβλήματα στην εφαρμογή της.

Ωστόσο, επειδή η οδήγηση στα 17 προβλέπεται κανονικά από την ΕΕ (αποκλειστικά για επιβατικά αυτοκίνητα, κατηγορίας Β), η επιτροπή θα επανεξετάσει το συγκεκριμένο μέτρο και θα προσπαθήσει να το ενσωματώσει στο νέο σύστημα εξέτασης.

Με τον νέο νόμο θα κυκλοφορούν και πάλι οι γουρούνες

Νόμιμες και πάλι οι γουρούνες;

Καταργείται η απαγόρευση της κυκλοφορίας των γουρούνων με κινητήρα έως 125 κυβικά εκατοστά. Θα μπορούν να κυκλοφορούν (και με τον νόμο) σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους όπου εφαρμόζεται ο Κ.Ο.Κ.

Σύμφωνα με το υπουργείο, κι αυτό προβλέπεται από τη νομοθεσία της ΕΕ. Από κει και πέρα, κάθε δήμος ή περιφέρεια, θα μπορεί να θέτει περιορισμούς στην περιοχή αρμοδιότητάς τους.

Θα μπουν κάμερες στο αυτοκίνητο την ώρα της εξέτασης;

Οι τελευταίοι μήνες έδειξαν ότι δεν υπάρχουν οι πόροι να ενσωματωθούν κάμερες και μικρόφωνα στα αυτοκίνητα την ώρα της εξέτασης – μία από τις ρυθμίσεις που δεν εφαρμόστηκαν ποτέ. Αλλά η κυβέρνηση διαβεβαίωσε ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί, όταν το υπουργείο είναι έτοιμο.

Δεν πειράζει. Ό,τι ανακοινώσει η κυβέρνηση τους επόμενους μήνες σχετικά με τον τρόπο που παραχωρούνται άδειες οδήγησης θα επηρεάσει άμεσα την καθημερινότητα – και την ασφάλεια, πάντα – των οδηγών. Υποψήφιων και μη. Οπότε, ας πάρει τον χρόνο της.