Αρχική Σελίδα / Επικαιρότητα / ΚΑΒΑΛΑ – ΠΡΙΝΟΣ: Πρόταση βόμβα για κατάργηση της γραμμής!
ΚΑΒΑΛΑ – ΠΡΙΝΟΣ: Πρόταση βόμβα για κατάργηση της γραμμής!

ΚΑΒΑΛΑ – ΠΡΙΝΟΣ: Πρόταση βόμβα για κατάργηση της γραμμής!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Έντονη ανησυχία και αντιδράσεις έχει προκαλέσει το θέμα κατάργησης των ακτοπλοϊκών γραμμών Καβάλας – Θάσου, καθώς δημιουργούνται πολλές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των πολίτων πρωτίστως στο νησί αλλά και στην πόλη της Καβάλας. Πολλοί φορείς έχουν εκφράσει τη δυασαρέσκεια τους όπως και ο Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ.,  Γεώργιος  Παυλίδης, ο οποίος σε αίτηση του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό αναφέρει:

“Επανέρχεται στο προσκήνιο μια παλιά επιθυμία των ναυτιλιακών εταιρειών, που δεν είναι άλλη από την πλήρη κατάργηση της ναυτιλιακής γραμμής που συνδέει την Καβάλα με τον Πρίνο.

Έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει η απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ),  που αποφάσισε την άρση της δημόσιας υποχρέωσης για την κάλυψη της ακτοπλοϊκής γραμμής Καβάλας – Πρίνου από τις ναυτιλιακές εταιρείες που εξυπηρετούν την ακτοπλοϊκή γραμμή Κεραμωτή – Λιμένας Θάσου.

Ήδη στο σύνολο τους οί τοπικοί φορείς έχουν εκφράσει την έντονη δυσαρέσκεια τους και την κάθετη διαφωνία τους με τη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, η οποία σίγουρα θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στις μετακινήσεις και την προσβασιμότητα των πολιτών τόσο της Καβάλας όσο και της Θάσου.

Είναι ανάγκη για το μέσο πολίτη της Καβάλας, της Δράμας όπως και της Θάσου, και όχι μόνο, αλλά και άποψη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ) να υπάρχει μόνιμη συγκοινωνία και λειτουργία της πορθμειακής γραμμής Καβάλας – Πρίνου, καθώς είναι η μοναδική που συνδέει απ’ ευθείας το νησί με την έδρα και η γραμμή που εξυπηρετεί απ’ ευθείας το Κέντρο Υγείας του νησιού.

Η Καβάλα αποτελεί το κέντρο όλων των διοικητικών και οικονομικών δραστηριοτήτων της περιοχής, εδρεύουν μια σειρά από κοινωφελείς υπηρεσίες – οργανισμοί που βρίσκονται μόνο στην πόλη της Καβάλας τις οποίες καθημερινά επισκέπτεται σημαντικός αριθμός ατόμων, κατά τους καλοκαιρινούς δε μήνες ο αριθμός αυτός αυξάνει. Στα πλαίσια αυτά εξυπηρετούνται και οι ανάγκες υγείας, εξίσου όμως, πλήττεται και η εμπορική δραστηριότητα και κίνηση μεταξύ Καβάλας και Θάσου, σε μια περίοδο μάλιστα που όλες οι εμπορικές δραστηριότητες συρρικνώνονται.

Στα πλαίσια αυτά αιτούμαστε θερμώς να μην εγκριθεί η εισήγηση του Σουμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών προς τον αρμόδιο Υπουργό για άρση της υποχρέωσης παροχής της δημόσιας ακτοπλοϊκής γραμμής Καβάλας – Θάσου. Η ακτοπλοϊκή γραμμή Καβάλας – Θάσου δεν αποτελεί μόνο μια κερδοσκοπική δραστηριότητα. Αποτελεί ένα δημόσιο αγαθό που εξυπηρετεί την κοινωνία και την τοπική οικονομία και καλούνται οι δημόσιες αρχές να το σέβονται και να μην το υποτιμούν, αντιθέτως να το ενισχύουν.

Σε συνέχεια των ανωτέρω σας επαναφέρουμε το αίτημα της ΠΑΜΘ για την επαναφορά της αρμοδίοτητας καθορισμού των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ., (όπως παλαιότερα ίσχυε επί των ημερών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης) ώστε, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κεκτημένο η διοίκηση να λειτουργεί και οι απαραίτητες αποφάσεις να λαμβάνονται πλησιέστερα στον πολίτη και στους αρμόδιους κοινωνικούς και τοπικούς φορείς.”

dromologia

Μετ΄ εμποδίων ούτως ή άλλως η σύνδεση με το νησί!

Πάντως η σύδεση με το νησί της Θάσου είναι ούτως ή αλλως προβληματική. Ενδεικτικό είναι το πρόγραμμα των δρομολογίων, όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, καθώς για το διάστημα 04-10/01/2016 δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου κάνει μόνο η εταιρεία ΑΝΕΘ με το φέρι ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ. Το ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΣΟΥ αλλά και το ΣΤΕΛΙΟΣ ΦΙΛΙΑΓΚΟΣ προσωρινά έχουν αποδρομολογηθεί για την ετήσια τους συντήρηση, με το ΣΤΕΛΙΟΣ ΦΙΛΙΑΓΚΟΣ να αναμένεται να επιστρέψει μέσα στις επόμενες ημέρες.
Το αποκορύφωμα βέβαια ήταν ανήμερα των Θεοφανείων όπου δεν υπήρχε κανένα(!) δρομολόγιο!