Αρχική Σελίδα / Επικαιρότητα / ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ: Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη!
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ: Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη!

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ: Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Ο ανταγωνιστής είναι φίλος η εχθρός;

Είναι αυτός που προσπαθεί να μας αρπάξει τον τζίρο ή είναι αυτός που ως πρότυπο επιχειρήσαμε να τον αντιγράψουμε; Οι νεοεισερχόμενοι σε κάθε αγορά αρχικά τρέφονται με τα ρετάλια της βιομηχανίας έως ότου αποκτήσουν δίκτυο (πελατών-προμηθευτών), brand name και ρευστό. Μετά ως εγκαθιδρυμένοι παίκτες επηρεάζουν και αυτοί τα πάντα.

Εξαρτόμαστε από τους ανταγωνιστές…

…πολύ περισσότερο από ό,τι πιστεύουμε. Ένας κακός ανταγωνιστής μας δίνει το συγκριτικό πλεονέκτημα να φαινόμαστε καλύτεροι στον τομέα μας, χωρίς πολύ κόπο. Άλλα και ένας δυνατός που δεν μπορεί να κλονιστεί και εφόσον δεν μας βλέπει ως απειλή, μας παραχωρεί ακούσια και άκοπα την πίτα που δεν τον ενδιαφέρει η άπλα δεν προλαβαίνει να τροφοδοτήσει.

Η ζήτηση, ως παρονομαστής

Η ζήτηση αποφασίζει τον αριθμό και το μέγεθος των εμπλεκομένων και όταν δημιουργηθεί η απαιτούμενη προσφορά για να την καλύψει, το ρίσκο των νεοεισερχομένων μειώνεται προοδευτικά, και λόγω της συλλογικότητας, η αγορά αυτοματοποιείται. Ένα κτήμα ακτινίδια και ένα ξενοδοχείο, δεν μπορούσαν από μόνα τους να στήσουν το αγροτικό και τουριστικό παζάρι της περιοχής μας. Το ζητούμενο της πληθώρας αυτής, είναι να προσελκύσει νέα ζήτηση και σταθερότητα για όλους, εφόσον  προσφέρει κάτι πλησιέστερο στην ανάγκη του πελάτη και πιο βελτιωμένο από πριν.

Λανθασμένα ο επιχειρηματίας δεν θέλει ανταγωνιστές.

Η πληθώρα ανταγωνιστών μας ωθεί σε δημιουργική αντίληψη, όπου συνεχώς προσπαθούμε να διορθώνουμε τα κόστη, το customer service και επιπλέον παράγοντες. Αυτά θα φέρουν την επιπλέον ζήτηση.

Ο πόλεμος κατά των ανταγωνιστών με εμπόδια εισόδου στην αγορά και άλλες θεμιτές και μη στρατηγικές, συνήθως οδηγεί σε πόλεμο τιμών και σπατάλες πόρων. Είναι φτηνότερο να προσελκύσεις ζήτηση, πάρα να αποκλείσεις προσφορά. Αποτρέποντας την κατσίκα του γείτονα να μας ανταγωνιστεί, μειώνουμε την προσφορά και πουλάμε μεν πιο ακριβά, αλλά υποθάλπουμε την οικονομική δυναμική όλης της γειτονιάς για ίδιο όφελος, το όποιο δυστυχώς μακροχρόνια θα εξαλειφθεί.

Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων αποσκοπεί στο δίκαιο επιχειρείν όπου ο ικανός επαγγελματίας επιβιώνει, και ο πελάτης δεν πληρώνει το κάρβουνο διαμάντι. Στο ψηφιακό παγκόσμιο περιβάλλον όπου καταναλώνουμε από παντού και τροφοδοτούμε παντού, τα μονοπώλια είναι στο στόχαστρο. Μόνο με το άκουσμα λέξεων όπως ελληνικό – κινεζικό – γερμανικό, δημιουργούνται σκέψεις εναλλαγής ποιοτικών, τιμολογιακών και ηθικών παραγόντων, όπου οι συνδυασμοί τους καθορίζουν τις αγορές.

Ο φαινομενικά δύσκολος λοιπόν δρόμος της ανταγωνιστικότητας είναι ο μόνος εφικτός για την οικονομική άνθιση σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.