Αρχική Σελίδα / Για τη Γυναίκα / Παιδί - Εκπαίδευση / ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Έχοντας ρεαλιστικούς και ευδιάκριτους στόχους τα παιδιά μπορούν να πετύχουν!
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Έχοντας ρεαλιστικούς και ευδιάκριτους στόχους τα παιδιά μπορούν να πετύχουν!

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Έχοντας ρεαλιστικούς και ευδιάκριτους στόχους τα παιδιά μπορούν να πετύχουν!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Κ. Βασιλείου πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρχει πίεση – έλεγχος από τους γονείς ή όχι;

Ο ρόλος των γονέων πρέπει να περιορίζεται στη συναισθηματική υποστήριξη των παιδιών  τους και στη διασφάλιση των καλύτερων συνθηκών που προάγουν τη μελέτη και την καλή ψυχολογική τους κατάσταση. Αυτό που έχουν ανάγκη τα παιδιά σ’ αυτή τη φάση είναι να τους εξασφαλίσετε ένα ήρεμο περιβάλλον, να είστε εκεί και να τ’ ακούτε.

Η απειλή της αποτυχίας αλλά και η πίεση για περισσότερο διάβασμα είναι λανθασμένες τεχνικέ, χωρίς κανένα όφελος. Φυσικά κάθε μαθητής είναι μία ξεχωριστή προσωπικότητα και αυτό που χρειάζεται είναι να προσαρμοστούμε εμείς – γονείς και καθηγητές – στους τρόπους μελέτης του.

Υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες που πρέπει να διαβάζει ο μαθητής;

Ο καθένας πρέπει να βρει ποιες ώρες είναι πιο αποδοτικές γι’ αυτόν. Καλό είναι να υπάρχουν προκαθορισμένες ώρες διαβάσματος. Κάθε αλλαγή συνήθειας απαιτεί και ανάλογο χρόνο προσαρμογής. Αποφύγετε όμως κατά τα διαλείμματα δραστηριότητες που κόβονται δύσκολα όπως τηλεόραση, κινητό κλπ..

Όσο πιο γρήγορα τελειώσει ένας μαθητής την ύλη του μέσα στη χρονιά, τόσο το καλύτερο;

Ο μαθητής δεν πρέπει να βιάζεται να βγάλει την ύλη. Η αφιέρωση ικανού χρόνου σε τμήματα της ύλης που είναι σημαντικά, θα σε κάνει να φτάσεις πιο γρήγορα «στον προορισμό σου».

Με ποιον τρόπο ο μαθητής μπορεί να εμπεδώσει την ύλη χωρίς να την ξεχνάει;

Η επανάληψη είναι η «μητέρα» της μάθησης. Η επανάληψη πρέπει να ξεκινά αμέσως μετά το διάβασμα. Όσο πιο νωρίς ξεκινάμε την επανάληψη τόσο πιο λίγες είναι συνολικά αναγκαίες. Όσο πιο λεπτομερής είναι η ύλη τόσο πιο πολλές επαναλήψεις χρειαζόμαστε.

Και με το άγχος τι γίνεται;

Η παντελής απουσία άγχους είναι ουτοπική. Το πιο σημαντικό είναι να μάθει κάποιος να το αντιμετωπίζει. Μεγαλύτερο βαθμό άγχους εμφανίζουν τα παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, τα ευαίσθητα παιδιά με χαμηλή δυνατότητα να λειτουργήσουν σε συνθήκες πίεσης και με έλλειψη υποστηρικτικού περιβάλλοντος είτε από την οικογένεια, είτε από τους καθηγητές τους. Είναι πολύ σημαντικό να τονώσουν την αυτοπεποίθηση του μαθητή λέγοντάς του ότι μπορεί να τα καταφέρει, ότι είναι επαρκής στις γνώσεις του, στις ικανότητές του και ότι έχει κάνει το καλύτερο που μπορεί. Τονώνουμε επίσης την αυτοπεποίθησή του υπενθυμίζοντας του επιτυχημένες στιγμές του, που μας έκαναν περήφανους.

Ποιο είναι λοιπόν το «μυστικό» της σωστής μάθησης και κατά συνέπεια της επιτυχίας;

Οι προϋποθέσεις επιτυχημένης μάθησης περιλαμβάνουν συναισθηματικούς παράγοντες, που την επηρεάζουν και παίζουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Η προσοχή, η συγκέντρωση και η επιμονή επηρεάζονται από τα κίνητρα μας. Όποιος δουλεύει έχοντας ευδιάκριτους και ρεαλιστικούς στόχους έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να πετύχει σε σχέση με κάποιον που δεν έχει ουσιαστικό ενδιαφέρον. Επίσης, η προετοιμασία που έκανε ο μαθητής καθόλη τη χρονιά, με μελέτη και επίλυση ασκήσεων, αποτελεί σίγουρα το βασικότερο παράγονται της επιτυχίας. Το «εισιτήριο», λοιπόν, για τις εξετάσεις περνάει μέσα από την αποφασιστικότητα, τη συνειδητή επιλογή, την αυτοπεποίθηση και φυσικά από τη μελέτη του μαθητή!!!

Καλή σχολική χρονιά!

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος ΠΑΙΔΙ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2019 πατώντας εδώ