Αρχική Σελίδα / Πρόσωπα / Συνεντεύξεις / ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ: Ολοκληρώσαμε μεγάλο μέρος των αρχικών μας στόχων σε σύντομο διάστημα!
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ: Ολοκληρώσαμε μεγάλο μέρος των αρχικών μας στόχων σε σύντομο διάστημα!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ: Ολοκληρώσαμε μεγάλο μέρος των αρχικών μας στόχων σε σύντομο διάστημα!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Όταν συμμετείχε για πρώτη φορά στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές, ο Γιώργος Μιχαηλίδης σίγουρα δεν περίμενε σε τόσο σύντομο διάστημα να έχει αναλάβει τόσο σημαντικές ευθύνες σε σχέση με την καθημερινότητα αλλά και την πορεία του Δήμου Καβάλας προς το μέλλον. Και σίγουρα οι περισσότεροι Καβαλιώτες δεν περίμεναν στο ίδιο σύντομο χρονικό διάστημα να αντιμετωπίσουν τόσο μεγάλες και θετικές αλλαγές σε σχέση με την ψηφιακή τους επικοινωνία και εξυπηρέτηση από τον Δήμο. Χειμαρρώδης ο κ. Μιχαηλίδης, μας ανέλυσε το σήμερα αλλά και το αύριο των ψηφιακών, κι όχι μόνο, αναβαθμίσεων του Δήμου Καβάλας.

Κύριε Μιχαηλίδη, ξεκινήσατε ως Εντεταλμένος Σύμβουλος αλλά πρόσφατα οριστήκατε άμισθος Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης-Προγραμματισμού, Ψηφιακών Υπηρεσιών και Νεολαίας. Τί αλλάζει στις αρμοδιότητές σας;

Η αλλαγή αυτή έγινε με αφορμή μια πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, η οποία έδωσε τη δυνατότητα και σε μισθωτούς Δημοτικούς Συμβούλους να οριστούν ως άμισθοι Αντιδήμαρχοι. Δεν αλλάζει κάτι όσον αφορά το χαρτοφυλάκιο και τις αρμοδιότητες που παρέλαβα εξ’ αρχής από τον Δήμαρχο. Η αλήθεια είναι πάντως ότι βοηθάει, στις επαφές μου με τρίτους, να αποσαφηνιστεί ο ρόλος μου στη διοίκηση.

Δεν είναι πολλές οι αρμοδιότητες για μια άμισθη θέση;

Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι, από θέση αρχής, είναι κάπως άδικο να μην αμοίβεται κάποιος που αναλαμβάνει ευθύνες και καταβάλλει προσπάθεια, επειδή είναι μισθωτός. Παρόλα αυτά, η αμισθία δεν ελαφρύνει τις ευθύνες απέναντι στους δημότες. Ως διοίκηση κάναμε μια κατανομή αρμοδιοτήτων βάσει των προσόντων και των ικανοτήτων μας και όχι με γνώμονα τις ενδεχόμενες απολαβές.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, μιας και παρατηρούμε έντονη κινητικότητα στον τομέα αυτό το τελευταίο διάστημα. Φαίνεται ότι η Διοίκηση του Δήμου έχει αποφασίσει να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα αυτό.

Είναι γεγονός πως ο Δήμαρχος μου ζήτησε το πρώτο διάστημα να επικεντρωθώ στον τομέα των Ψηφιακών. Δεν νοείται ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΟΣ χωρίς την εκτεταμένη χρήση ψηφιακών μέσων τόσο για την εξυπηρέτηση των δημοτών, όσο και για τη διευκόλυνση των υπηρεσιών του Δήμου. Συνεχίσαμε την προσπάθεια που κατέβαλλε η προηγούμενη διοίκηση και θέσαμε τις δικές μας προτεραιότητες. Οι εκτεταμένες ανάγκες που δημιούργησε η υγειονομική κρίση επιτάχυναν σημαντικά τις διαδικασίες. Εργαστήκαμε σκληρά στη Διεύθυνση Ψηφιακών και ολοκληρώσαμε μεγάλο μέρος των αρχικών μας στόχων σε σύντομο διάστημα.

Πιο συγκεκριμένα, θα αναφέρω κάποια από τα σημαντικότερα βήματα που έγιναν:

Δημιουργήσαμε ένα τηλεφωνικό κέντρο (2513 500000) για την εξυπηρέτηση των δημοτών και συνδέσαμε τη λειτουργία του με το CityCare (https://citycare.kavala.gov.gr/), την εφαρμογή για την ηλεκτρονική αναφορά προβλημάτων. Με τον τρόπο αυτό, όπως επίσης και με την εσωτερική αναμόρφωση λειτουργίας του CityCare, όλα τα αιτήματα καταγράφονται και παρακολουθούνται κατά τρόπο αποτελεσματικό από το Τμήμα Ψηφιακών.

Σε συνεργασία με τη ΔΑΕΜ ΑΕ του Δήμου Αθηναίων, εγκαταστήσαμε πλατφόρμα για την ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών (https://eservices.kavala.gov.gr), έτσι ώστε οι δημότες να εξυπηρετούνται χωρίς να προσέρχονται στις δημοτικές υπηρεσίες.

Στην ίδια κατεύθυνση, θέσαμε σε πιλοτική λειτουργία Σύστημα Διαδικτυακής Οικονομικής Πληροφόρησης Συναλλασσομένων (ΣΔΟΠΣ) (https://kavala.gov.gr/gia-tous-dimotes/ilektroniki-eksypiretisi/oikonomikes-ypiresies), ώστε κάθε συναλλασσόμενος να μπορεί να έχει πλήρη ενημέρωση για τις οικονομικές του συναλλαγές με το Δήμο Καβάλας, να μπορεί να εκτυπώσει τα στοιχεία της οφειλής, όπως επίσης να πληρώσει τις βεβαιωμένες του οφειλές, είτε είναι εμπρόθεσμες είτε είναι ληξιπρόθεσμες.

Τέλος, θεωρώ πολύ σημαντικό ότι καταφέραμε να ανταποκριθούμε άμεσα και με μεγάλη επιτυχία ως Δήμος στην ανάγκη της αδιάλειπτης λειτουργίας των δημοτικών οργάνων εν μέσω υγειονομικής κρίσης.

Τι να περιμένουμε για το μέλλον στον τομέα των Ψηφιακών;

Θεωρώ ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα πρέπει να παρακολουθήσουμε προσεκτικά τη λειτουργία των εφαρμογών που ενεργοποιήσαμε. Να τις εμπλουτίσουμε και ενδεχομένως να τις αναμορφώσουμε ώστε να γίνουν όσο το δυνατόν πιο εύχρηστες και χρήσιμες για τους δημότες.

Έπειτα, θα πρέπει να κατευθυνθούμε σε ψηφιακές λύσεις για κάποια από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο Δήμο. Η ελεγχόμενη στάθμευση είναι ένα απτό παράδειγμα όπου η ψηφιακή τεχνολογία θα μπορούσε να διευκολύνει τόσο τους χρήστες, όσο και τις εμπλεκόμενες δημοτικές υπηρεσίες. Το λεγόμενο «ξυστό» θα πρέπει γρήγορα να αντικατασταθεί από την ηλεκτρονική αγορά χρόνου στάθμευσης.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της εκτεταμένης και διαρκούς διαβούλευσης που απαιτείται και επιδιώκουμε ως διοίκηση  για το Επιχειρησιακό Πλάνο του Δήμου, είναι σημαντικό να λειτουργήσουμε ουσιαστικά την ηλεκτρονική πλατφόρμα διαβούλευσης CrowdApps (https://hello.crowdapps.net/participation-dimoskavalas/) του Δήμου Καβάλας. Θα πρέπει να απομακρύνουμε το δημόσιο διάλογο από τα social media, όπου η συζήτηση διεξάγεται εν μέρει ανώνυμα και συχνά κατά τρόπο καννιβαλιστικό, καταλήγοντας εφήμερη και ελάχιστα χρήσιμη για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Τέλος, πολλά ψηφιακά έργα θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων που είτε έχουν εγκριθεί (WiFi4EU, ΒΑΑ, Open Mall, κ.ά.) είτε θα θα κατατεθούν στο άμεσο μέλλον (ΕΠΑΛΘ, κ.ά.). Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να ακολουθούμε και να προσαρμόζουμε την ψηφιακή στρατηγική που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια του προγράμματος Digital Cities Challenge (DCC) και να δώσουμε βάση στη συμμετοχή μας στην επόμενη φάση του προγράμματος Intelligent Cities Challenge (ICC).

Είναι ίσως η πρώτη φορά που κάποιος Αντιδήμαρχος αναλαμβάνει το κομμάτι της Νεολαίας. Πώς σκέφτεστε να αξιοποιήσετε τη νεολαία της Καβάλας;

Το κομμάτι της Νεολαίας απαιτεί πολύ ευαίσθητους χειρισμούς. Η ισορροπία ανάμεσα στους κανόνες κάθε προέλευσης και τον νεανικό αυθορμητισμό, τον οποίο έχουμε ανάγκη, είναι ασταθής εκ φύσεως και χρειάζεται προσοχή.

Στο Δήμο Καβάλας δρουν αρκετές ομάδες νεολαίας (Action Team, Διάλογος των Νέων, Σύλλογος Νέων Παναγίας, κ.ά.). Μια ενδεχόμενη προσπάθεια ομογενοποίησής τους σε μία ενιαία ομάδα  θα αποτύγχανε, μιας και κάθε ομάδα έχει αρκετά διαφορετικό προσανατολισμό. Προσπαθώ να συζητάω μαζί τους, να τους βοηθάω στην υλοποίηση των δράσεων που προτείνουν και εγκρίνονται από τη διοίκηση ή από το ΔΣ του Δήμου και να τους εντάσσω σε οποιαδήποτε δράση μπορούν να συνεισφέρουν. Έχω μια πολύ καλή συνεργασία με όλους και τους ευχαριστώ πολύ γι’ αυτό!

Στο άμεσο μέλλον, θα προτείνουμε τη δημιουργία ενός συντονιστικού οργάνου για τη νεολαία, με τη συμμετοχή τόσο των παραπάνω ομάδων όσο και άλλων νεών και σκοπό την ανταλλαγή απόψεων, τη συνεργασία και την από κοινού οργάνωση δράσεων.

Να κλείσουμε με το κομμάτι του Προγραμματισμού. Ο Δήμος χρειάζεται προγράμματα προκειμένου να τρέξει έργα μεγάλου προϋπολογισμού τα οποία έχει ανάγκη. Σας επηρέασε στο ξεκίνημα της θητείας σας η κατάληξη της πρότασης για τη χερσόνησο της Παναγίας;

Σε καμία περίπτωση! Το θεωρώ ήδη ως ένα άκρως διδακτικό κομμάτι του παρελθόντος για όλους. Οφείλουμε να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία, καθώς ο,τιδήποτε άλλο δεν ωφελεί σε τίποτα.

Το Τμήμα Προγραμματισμού αποτελείται από μια μικρή αλλά ικανότατη ομάδα υπαλλήλων, με διαφορετικές ειδικότητες ώστε να μπορούν να παρακολουθούν μεγάλο φάσμα των προγραμμάτων του Δήμου. Υποστηρίζεται κυρίως από δύο ειδικούς συμβούλους του Δημάρχου, με μεγάλη εμπειρία και αναγνωρισιμότητα στο αντικείμενό τους. Αρκετοί την χαρακτηρίζουν δικαιολογημένα ως «Dream Team» στο Δήμο.

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και εύχομαι καλή συνέχεια για το καλό του Δήμου!

Εγώ σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία!