Αρχική Σελίδα / Για τη Γυναίκα / Παιδί - Εκπαίδευση / HAPPY FRIDAY: Η τσάντα στο σχολείο αλλά…
HAPPY FRIDAY: Η τσάντα στο σχολείο αλλά…

HAPPY FRIDAY: Η τσάντα στο σχολείο αλλά…

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Από τον περασμένο Ιανουάριο γονείς και παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη υλοποίηση της δράσης «Η τσάντα στο σχολείο» ή «Happy Friday» όπως την ονόμασαν μάλλον οι μαθητές. Σύμφωνα με αυτή τη δράση όλοι οι μαθητές αφήνουν την τσάντα τους στο σχολείο τουλάχιστον ένα Σαββατοκύριακο το μήνα με επιδίωξη, όπως αναφέρεται, να μην ασχολούνται με την προετοιμασία των μαθημάτων κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου Σαββατοκύριακου.

Όπως ήταν αναμενόμενο η συγκεκριμένη δράση βρήκε καταχαρούμενους όλους τους μαθητές Δημοτικού της χώρας καθώς το να αποφύγεις το διάβασμα του Σαββατοκύριακου, που συνήθως περιλαμβάνει και αρκετή επανάληψη, δεν είναι και μικρή υπόθεση. Η χρονική στιγμή όμως που επιλέχθηκε για την εφαρμογή της δράσης προκάλεσε τον προβληματισμό γονέων και εκπαιδευτικών, μιας και όπως υποστηρίζουν (και μάλλον έχουν δίκιο) μοιάζει περισσότερο με επικοινωνιακό τέχνασμα και λιγότερο με μία καλά μελετημένη εκπαιδευτική αναβάθμιση.

Τα πρακτικά προβλήματα

Από την μερική εφαρμογή της δράσης την προηγούμενη σχολική περίοδο προέκυψαν μια σειρά πρακτικών ζητημάτων που την κατέστησαν μάλλον προβληματική. Πιο συγκεκριμένα:

  • Απουσιάζουν κατάλληλοι και ασφαλείς χώροι για τη φύλαξη της σχολικής τσάντας.
  • Τα ολοήμερα τμήματα ενίοτε λειτουργούν στις ίδιες αίθουσες που πρόκειται να αφήσουν τις τσάντες τους οι υπόλοιποι μαθητές.
  • Οι φοιτούντες του ολοήμερου μελετούσαν τα μαθήματα για τη Δευτέρα ενώ οι υπόλοιποι όχι.
  • Η σχολική τσάντα για ορισμένους μαθητές έχει και άλλη χρήση π.χ. στο γυμναστήριο, στο φροντιστήριο κλπ.
  • Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Δευτέρας περιλαμβάνει διαφορετικά μαθήματα από το πρόγραμμα της Παρασκευής, με αποτέλεσμα οι μαθητές να φέρνουν τη Δευτέρα επιπλέον βιβλία στο σχολείο και το μεσημέρι να αποχωρούν με μία τσάντα υπερφορτωμένη
  • Το πρωινό της Δευτέρας πολλοί μαθητές προσέρχονταν με πλαστικές σακούλες, προκειμένου να μεταφέρουν σχολικά είδη που θεωρούσαν απαραίτητα.

Συμπέρασμα

Η παραμονή της τσάντας στο σχολείο θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να είναι μια από τις πρακτικές ενδυνάμωσης της επικοινωνίας γονέων-παιδιών. Ο τίτλος όμως του προγράμματος και ο τρόπος εφαρμογής αναγάγουν την παραμονή της τσάντας ως το απόλυτο και μοναδικό μέσο υλοποίησης του σκοπού. Έτσι όμως δε δίνεται περιθώριο στους εκπαιδευτικούς να δράσουν δημιουργικά και να υλοποιήσουν το στόχο με κάποια άλλη πρακτική που είναι κοντύτερα στη δική τους σχολική πραγματικότητα. Ευελπιστούμε λοιπόν, με γνώμονα την περσινή εφαρμογή της δράσης, τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας να επανέλθουν με διορθωτικές κινήσεις που, αν μη τι άλλο, θα λύσουν τα πρακτικά προβλήματα που προέκυψαν. Αν όχι, τότε όσοι μιλούν για επικοινωνιακά τεχνάσματα μάλλον θα έχουν απόλυτο δίκαιο!

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2018 πατώντας εδώ