Αρχική Σελίδα / Υγεία / Διατροφή / Ιώσεις και διατροφή!
Ιώσεις και διατροφή!

Ιώσεις και διατροφή!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Τη χειμερινή περίοδο τόσο το κοινό κρυολόγημα όσο και η γρίπη κάνουν συχνότερα την εμφάνισή τους ενώ δε λείπουν οι χρονικές περίοδοι που βρίσκονται σε έξαρση και παίρνουν τη μορφή επιδημικού φαινομένου. Ο κρύος καιρός ευνοεί ιδιαίτερα την ανάπτυξη ιογενών λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος (μύτη, ιγμόρεια, φάρυγγας) όχι λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών και της υγρασίας, όπως λανθασμένα πιστεύεται, αλλά γιατί αναγκάζει τον πληθυσμό να βρίσκεται σε κλειστούς χώρους κάνοντας φυσικά εξαιρετικά εύκολη τη μετάδοση τέτοιων ασθενειών μέσω των σταγονιδίων του βήχα ή του φτερνίσματος κατά τον συγχρωτισμό.

Το μυστικό τόσο για την πρόληψη όσο και για την ταχύτερη ανάρρωση από αυτές τις λοιμώξεις είναι η υιοθέτηση μακροπρόθεσμων σωστών διατροφικών συνηθειών.

Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Αρχικά, πολύ σημαντικός παράγοντας για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος είναι η ποσότητα της ενέργειας που λαμβάνουμε μέσω των τροφών.

Πιο συγκεκριμένα, για την προστασία από ιώσεις πρέπει να καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες από φρούτα και λαχανικά, ώστε να προσλαμβάνονται οι ποσότητες βιταμινών C, A και Ε που απαιτούνται. Η επαρκής πρόσληψη τροφών αυξημένων σε βιταμίνη C κρίνεται αναγκαία ειδικότερα στους καπνιστές όπου οι ανάγκες είναι πιο αυξημένες λόγω της μειωμένης απορρόφησης. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι οι  πιπεριές, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα ακτινίδια, το λεμόνι, το πορτοκάλι και οι φυσικοί χυμοί εσπεριδοειδών.

Η βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α βοηθά την σωστή λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α είναι το συκώτι, τα αυγά, το μοσχαρίσιο κρέας οι οποίες πρέπει να καταναλώνονται εβδομαδιαίως σε μέτριες ποσότητες. Επίσης, βιταμίνη Α περιέχουν και τα λαχανικά όπως το καρότο, το σπανάκι, οι γλυκοπατάτες, το μπρόκολο τα οποία μας παρέχουν επιπρόσθετα αντιοξειδωτικά και μας προστατεύουν από λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος. Επίσης, η κατανάλωση λιπαρών ψαριών όπως είναι οι σαρδέλες και το σκουμπρί είναι πολύ καλές πηγές βιταμίνης Α.

Ο Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και εντοπίζεται στο μοσχάρι, αρνί, χοιρινό, γαλοπούλα, κοτόπουλο, σολομός, αστακός και μύδια. Επίσης, τροφές όπως το πράσινο τσάι, το γιαούρτι, το μέλι, τα μανιτάρια, η κοτόσουπα, το ελαιόλαδο μπορούν να βοηθήσουν τον οργανισμό στη «μάχη» κατά των ιών.

Τέλος, ας σημειωθεί ότι, αν και η πρόληψη είναι σημαντική, η σωστή διατροφή είναι αποτελεσματική και για την καταπολέμηση της γρίπης μετά την προσβολή. Συνεπώς, χρειάζεται να γίνονται όσο το δυνατόν περισσότερα ποιοτικά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε όλο το τεύχος 24 πατώντας εδώ