Αρχική Σελίδα / Για τη Γυναίκα / Μαγειρική / ΚΑΡΥΔΙΑ: Διατροφικός Βασιλιάς Υγείας!
ΚΑΡΥΔΙΑ: Διατροφικός Βασιλιάς Υγείας!

ΚΑΡΥΔΙΑ: Διατροφικός Βασιλιάς Υγείας!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/70215953_1466340350185864_5940313273608962048_n.png?_nc_cat=103&_nc_oc=AQky_EPIdX_7UDE5meIOLsAPPETRpV8zt2ab73dpiaapQvCGJL8DVtOz7D9G5BR4dlU&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=36fe0bdcbedcb91120bbe16c713090bd&oe=5DF337BDΣτους ξηρούς καρπούς η μητέρα φύση έχει δημιουργήσει ένα σχεδόν τέλειο πακέτο πρωτεϊνών, υγιεινών λιπών, φυτικών ινών, φυτικών στερολών, αντιοξειδωτικών, καθώς και πολλών βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων. Ανάμεσά τους, μπορεί να ειπωθεί ότι τα καρύδια είναι ο «Βασιλιάς», καθώς οι έρευνες δείχνουν ότι μπορούν να ενισχύσουν την υγεία μας με πολλούς τρόπους.

Για την ιστορία

Φαίνεται ότι η καρυδιά είναι γνωστή από την αρχαιότητα, ιδιαίτερα στην Ινδία όπου την ανέφεραν με το σανσκριτικό όνομα Akschoda. Από εκεί μεταφέρθηκε στην Κίνα γύρω στο 150-140 π.Χ.. Τα καρύδια πήραν κατά τον Πλούταρχο το όνομα τους από το «κάρος», γιατί εκείνοι που κοιμόντουσαν κάτω από καρυδιά εισέπνεαν τη βαριά μυρωδιά της και έπεφταν σε βαθύ ύπνο.

Ευεργετικές ιδιότητες

  • Οφέλη για την καρδία και τις αρτηρίες. Μειώνουν τη συνολική και την κακή χοληστερόλη LDL στο αίμα, ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση, βελτιώνουν τη λειτουργία του ενδοθηλίου των αρτηριών και αυξάνουν τα Ω3 λιπαρά οξέα στα ερυθρά αιμοσφαίρια.
  • Μείωση του κινδύνου για μεταβολικό σύνδρομο. Το μεταβολικό σύνδρομο η συνύπαρξη σ’ ένα άτομο, διαφόρων διαταραχών όπως παχυσαρκία, ψηλή πίεση, αυξημένα τριγλυκερίδια και χαμηλή καλή χοληστερόλη HDL.
  • Όφελος στη θεραπεία του σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2.
  • Αντικαρκινικά ωφελήματα. Τα καρύδια περιέχουν ενώσεις με ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Για το λόγο αυτό, πολλές έρευνες έδειξαν ότι προσφέρουν σημαντικά εναντίον του καρκίνου.
  • Διάφορες άλλες θετικές για την υγεία δράσεις των καρυδιών. Καλύτερη υγεία για τα οστά, καταπολέμηση της παχυσαρκίας, βελτίωση της μνήμης και της σκέψης και καλύτερο ύπνο, λόγω της μελατονίνης που περιέχουν.

Πόσα καρύδια μπορείτε να καταναλώνετε ημερησίως;

Τα καρύδια πρέπει να καταναλώνονται με προσοχή καθώς η μερίδα (που αντιστοιχεί σε 28g καρυδιών περίπου ή 7 καρύδια) αποδίδει στον οργανισμό μας 185 θερμίδες. Έτσι, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, μία μερίδα ημερησίως θα σας προσφέρει 3,7 mg περισσότερο βιταμίνη Ε, 5 γρ. περισσότερες φυτικές ίνες, 73 mg περισσότερο Ασβέστιο, 95 mg περισσότερο Μαγνήσιο, 157 mg λιγότερο Νάτριο και 260 mg περισσότερο Κάλιο.

Εναλλακτικοί τρόποι κατανάλωσης

Εάν πάλι επιλέξετε να μην τα καταναλώσετε σκέτα, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας:

  • Προσθέστε καρύδια στα δημητριακά μαζί με γάλα χαμηλών λιπαρών.
  • Καταναλώστε ως επιδόρπιο καρύδια με μέλι και γιαούρτι χαμηλών λιπαρών.
  • Προσθέστε καρύδια στη σαλάτα ή στη φρουτοσαλάτα σας.
  • Βάλτε καρύδια σε σπιτικά κέικ, μπισκότα ή παραδοσιακά γλυκά.
  • Χρησιμοποιήστε τα στη γέμιση για κοτόπουλο ή γαλοπούλα.

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος 40 πατώντας εδώ