Αρχική Σελίδα / Υγεία / ΟΘΟΝΕΣ & ΟΦΘΑΛΜΟΙ: Μία μακρόχρονη σχέση πάθους!
ΟΘΟΝΕΣ & ΟΦΘΑΛΜΟΙ: Μία μακρόχρονη σχέση πάθους!

ΟΘΟΝΕΣ & ΟΦΘΑΛΜΟΙ: Μία μακρόχρονη σχέση πάθους!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Στην σύγχρονη εποχή οι άνθρωποι περνούν όλο και περισσότερο χρόνο έχοντας την προσοχή τους στραμμένη σε κάποιο είδος οθόνης. Εκτός από τις τηλεοράσεις που χρησιμοποιούνται μαζικά, εδώ και αρκετές δεκαετίες και οι οθόνες των υπολογιστών αποτελούν πια αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Πρόσφατα η εκρηκτική διάδοση και χρήση των «έξυπνων» τηλεφώνων και τάμπλετ, σε όλες σχεδόν τις ηλικίες, είχε αποτέλεσμα αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό η καθημερινή καταπόνηση των οφθαλμών και συνακόλουθα η συμπτωματολογία από την κόπωσή τους.

Τα προβλήματα

Το μέγεθος της οθόνης που χρησιμοποιείται, η απόσταση θέασης και ο χρόνος χρήσης επηρεάζει την καταπόνηση των οφθαλμών. Η πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης προκαλεί προβλήματα ξηροφθαλμίας, ενώ στις περιπτώσεις των οθονών υπολογιστών, ταμπλετών και κινητών προστίθενται ενοχλήσεις από την παρατεταμένη προσαρμογή και σύγκλιση των οφθαλμών που απαιτείται για την κοντινή παρακολούθηση.

Βοηθήστε τα μάτια σας… επί του πρακτέου!

#1 Τα κατάλληλα γυαλιά

Είναι σημαντικό να χρησιμοποιεί κάποιος τα κατάλληλα γυαλιά ανάλογα με την διαθλαστική του ανωμαλία (αν έχει) και την ηλικία του. Όσοι είναι νεότεροι των 40 ετών είναι καλό να χρησιμοποιούν τα γυαλιά για μακριά που τους έχει συνταγογραφήσει ο οφθαλμίατρός τους σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ οι μεγαλύτεροι τα γυαλιά για μακριά για τηλεόραση και τα γυαλιά για κοντά για υπολογιστή, τάμπλετ ή κινητό.

#2 Ρυθμίστε τη φωτεινότητα

Πρέπει να ρυθμίζεται η φωτεινότητα της οθόνης σε σχέση με τον φωτισμό του περιβάλλοντος χώρου ώστε να είναι σε παρόμοιο επίπεδο. Επομένως αποφεύγουμε να παρακολουθούμε οποιαδήποτε φωτιζόμενη οθόνη στο σκοτάδι. Ειδικά στην περίπτωση των κινητών δεν πρέπει να παρακολουθούμε ξαπλωμένοι στο πλάι έχοντας μισοκαλυμμένο το ένα μας μάτι.

#3 Κάντε ένα διάλειμμα

Όσοι εργάζονται παρατεταμένα σε οθόνη υπολογιστή είναι σημαντικό κάθε 20-30 λεπτά να κοιτάζουν για 20-30 δευτερόλεπτα σε κάποιο αντικείμενο 5-6 μέτρα μακριά τους ώστε να χαλαρώνει η προσαρμογή. Να βλεφαρίζουν συχνά και ενδεχομένως να χρησιμοποιούν σκευάσματα τεχνητών δακρύων ειδικά όταν πάσχουν από ξηροφθαλμία ή ο χώρος που βρίσκονται κλιματίζεται έντονα.

#4 Για έναν καλό ύπνο

Αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε οθόνες 2-3 ώρες πριν την ώρα του ύπνου γιατί το μπλε φάσμα της ακτινοβολίας του ορατού φωτός επηρεάζει αρνητικά την ομαλότητα του βραδινού ύπνου. Η χρήση των ρυθμίσεων νυκτερινού φωτισμού στις συσκευές που την υποστηρίζουν ή εναλλακτικά η χρήση γυαλιών που απορροφούν το μπλε φάσμα μπορεί να μειώσουν αυτήν την αρνητική επίδραση.

Ακολουθώντας αυτές τις πρακτικές συμβουλές η συμβίωση με τις οθόνες θα είναι πιο ευχάριστη και ασφαλής.