Αρχική Σελίδα / Επικαιρότητα / ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΝΩΜΙΚΩΝ: Πίστευε και μη ερεύνα (;)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΝΩΜΙΚΩΝ: Πίστευε και μη ερεύνα (;)
young french artist thinking

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΝΩΜΙΚΩΝ: Πίστευε και μη ερεύνα (;)

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Η φιλανθρωπία στηρίζει μεγάλο μέρος των αδύναμων μιας κοινωνίας. Η καχυποψία μας όμως απέναντι στους επαίτες, οφείλεται στο κατά ποσό πιστεύουμε ότι η ανάγκη τους είναι αληθινή. Οι φιλανθρωπικές οργανώσεις μας διαβεβαιώνουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων πάνε στις πραγματικές ανάγκες των παθόντων. Αληθεύει; Τι ποσοστό είναι τα λοιπά κόστη και τι ποσοστό ανά ευρώ καταλήγει πραγματικά εκεί που αξίζει;

Όταν χάνεται η «πίστη»

Η έλλειψη διαφάνειας στις συναλλαγές δημιουργεί σενάρια μη εκπλήρωσης του σκοπού του οργανισμού, με αποτέλεσμα να χάνεται η «πίστη» του πολίτη είτε θεωρείτε φιλάνθρωπος, είτε φορολογούμενος, είτε καταναλωτής.  Δίνοντας σε ζητιάνο, τι ποσοστό θα αξιοποιηθεί σε τροφή και τι σε μπύρες; Πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας τι ποσοστό θα πάει στο οδικό δίκτυο και τι σε ειδικό λογαριασμό του κράτους όπου θα πληρωθεί μια δημόσια δαπάνη άσχετη με το υπουργείο μεταφορών και υποδομών; Αγοράζοντας  ένα προϊόν, θα καλύψει τις ανάγκες μας, τουλάχιστον για το ποσό που δώσαμε;

Ευδιάκριτα αποτελέσματα

Η εμπιστοσύνη επιστρέφει μόνο όταν τα στεγανά των συναλλαγών είναι ευδιάκριτα στα μάτια του τελικού ενδιαφερόμενου, όπου οι διαδικασίες απλοποιούνται και ανεξαρτητοποιούνται ώστε να φαίνεται άμεσα το αποτέλεσμα σε αυτόν που πληρώνει. Το νοικοκύρεμα των οργανισμών και η σύνδεση ανάμεσα στο «πλήρωσα» και στο «είδα αποτέλεσμα» είναι αυτή που θα καθορίσει το αν θα γίνει, και αν θα ξαναγίνει η συναλλαγή. Η δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων  των οργανισμών προς πάσα ενδιαφερόμενο είναι αυτή που θα ενημερώσει τους υπάρχοντες ότι γίνεται σωστή δουλεία η θα προσελκύσει νέους επενδυτές. Η διαφάνεια που αποκαλύπτει την ροη των διαδικασιών και του χρήματος, είναι η καλύτερη διαφήμιση των συστημάτων.

Ο «άπιστος» Θωμάς 

Από την άλλη, πρέπει να κατευναστεί και η τάση για υπεραπλούστευση και δυσαρέσκεια  από την πλευρά των καταναλωτών όταν είναι θόλο το τοπίο. Η ερευνά των προϊόντων, των  επιστήμων, ή και των κοινωνικών παροχών, φέρνει μόνο μακροχρόνια αποτελέσματα, όπου δεν πρέπει να χλευάζονται από τον πολίτη επειδή δεν είναι άμεσα ορατά, ή επειδή δεν αναλύονται μόνο μέσα σε μια σελίδα, ή σε μια δεκάλεπτη τσιπουρο-ανάλυση στο καφενείο ή στα social media.  Το χτίσιμο των κοινωνικο-οικονομικών συστημάτων απαιτεί πολλά έτη και χιλιάδες απόψεις και δόκιμες. Το ζητούμενο είναι αν αυτή η μακροχρόνια αδιαφάνεια λειτούργει προς την εκπλήρωση του αρχικού σκοπού, και όχι προς λοιπές παρεκκλίσεις.

Η απλούστευση φέρνει την διαφάνεια και η διαφάνεια διορθώνει τις σχέσεις, διότι εξαλείφει τη δυσπιστία ανάμεσα σε ζητών και παρέχων.