Αρχική Σελίδα / Επικαιρότητα / Καβάλα / ΣΤΟ «ΣΦΥΡΙ» ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑ: Τα σενάρια για Καβάλα και Ηράκλειο!
ΣΤΟ «ΣΦΥΡΙ» ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑ: Τα σενάρια για Καβάλα και Ηράκλειο!

ΣΤΟ «ΣΦΥΡΙ» ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑ: Τα σενάρια για Καβάλα και Ηράκλειο!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (1 αξιολογήσεις, μέσος όρος: 4.00 από 5)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Στο «σφυρί» τα περιφερειακά λιμάνια. Μετά την ιδιωτικοποίηση των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σειρά παίρνουν τα κυριότερα περιφερειακά λιμάνια της χώρας.

Υπουργείο Ναυτιλίας και ΤΑΙΠΕΔ αποφασίζουν για τη μέθοδο αξιοποίησης των λιμένων και την σειρά προτεραιότητάς τους, με στόχο να προκηρυχθούν οι πρώτοι διαγωνισμοί εντός εξαμήνου.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και του Ηρακλείου είναι εκείνα που θα αξιοποιηθούν πρώτα, πιθανότατα με τη μέθοδο της πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών.

Για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η μέθοδος της πώλησης μετοχών, αντίθετα για τα λιμάνια της Καβάλας και του Ηρακλείου εξετάζεται και η παραχώρηση δραστηριοτήτων (για την Καβάλα του λιμανιού Φίλιππος Β’ και για το Ηράκλειο της κρουαζιέρας).

Ακολουθούν τα λιμάνια του Βόλου, της Κέρκυρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Ελευσίνας και της Πάτρας για τα οποία προκρίνεται η παραχώρηση δραστηριοτήτων.

Συγκεκριμένα, για τον Βόλο προκρίνεται η παραχώρηση του τομέα του γενικού φορτίου, της Κέρκυρας της κρουαζιέρας, του Λαυρίου της κρουαζιέρας, της Ραφήνας της ακτοπλοΐας, της Ελευσίνας του γενικού φορτίου και της Πάτρας του νότιου νέου λιμένα.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες ενδείξεις, για τα λιμάνια Ραφήνας, Ελευσίνας και Πάτρας οι όποιοι διαγωνισμοί εικάζεται ότι θα μετατεθούν στο μέλλον, οπότε ως “δεύτερο κύμα” παραχώρησης λιμένων και εφόσον στεφθεί με επιτυχία το πρώτο, περιλαμβάνονται τα λιμάνια της Κέρκυρας, του Βόλου και του Λαυρίου.

Πρώτο προς αξιοποίηση το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δείχνει να έχει κερδίσει το ενδιαφέρον αμερικανικών κεφαλαίων, αφού η ευρύτερη περιοχή, εκτός από οικονομική, έχει και γεωστρατηγική σημασία.

Το λιμάνι συνδέεται άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).

Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα (Gastrade).

Αλλάζει η νομοθεσία για τα περιφερειακά λιμάνια

Το επόμενο διάστημα το υπουργείο Ναυτιλίας πρόκειται να καταθέσει νομοσχέδιο για την ακτοπλοΐα, το οποίο θα περιλαμβάνει διάταξη για την τροποποίηση του νόμου 4597, ώστε να καλύπτει τις εναλλακτικές προτάσεις αξιοποίησης.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε θεσπίσει νόμο για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων μόνο με τη μέθοδο της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων, κάτι το οποίο αλλάζει η υπάρχουσα, έτσι ώστε να επιτρέπεται η πώληση μετοχών.

Επίσης, είχε θεσπιστεί τέλος 5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων των ιδιωτών επενδυτών, κάτι το οποίο αναμένεται να τροποποιηθεί.

Πηγή: metaforespress.gr