Αρχική Σελίδα / Για τη Γυναίκα / Παιδί - Εκπαίδευση / Στάδια Ανάπτυξης Λόγου & Ομιλίας!
Στάδια Ανάπτυξης Λόγου & Ομιλίας!

Στάδια Ανάπτυξης Λόγου & Ομιλίας!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Έως 7 μηνών: Μπορεί να μιμείται και να προφέρει φθόγγους όπως α, μ, π, τα, γκ κ.α.

Έως 1 έτους: Προφέρει και κατανοεί 1-3 λέξεις, αντιδράει στο όνομά του και εκτελεί απλές εντολές.

1-2 ετών: Προφέρει και κατανοεί 50-100 λέξεις, σχηματίζει προτάσεις με μία ή δύο λέξεις και κατανοεί πιο σύνθετες εντολές.

2-3 ετών: Κατανοεί 200-300 λέξεις και προφέρει τουλάχιστον τις 50 από αυτές. Συντάσσει προτάσεις με 2-3 λέξεις, με ρήματα και ουσιαστικά, κάνει ερωτήσεις και κατανοεί απλές ιστορίες.

3-4 ετών: Κατανοεί και προφέρει περίπου 2.000 λέξεις. Κατανοεί χρονικές και χωρικές έννοιες. Γνωρίζει τον πληθυντικό αριθμό και κατονομάζει μερικά χρώματα.

4-5 ετών: Έχει λεξιλόγιο 2.500 – 3.000 λέξεις. Εκτελεί σύνθετες εντολές, αρθρώνει όλα τα φωνήματα σωστά και μαθαίνει μικρά ποιηματάκια.

5-6 ετών: Κατανοεί και προφέρει περίπου 12.000 λέξεις. Περιγράφει μία ιστορία, γνωρίζει το παρελθόν και το μέλλον και η ομιλία του είναι κατανοητή όπως ενός ενήλικα.

Ενδεικτικές Δυσκολίες

Το κάθε παιδί είναι μοναδικό και έχει τον δικό του ρυθμό ανάπτυξης. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να επαναπαυόμαστε στο ότι το παιδί μας είναι μικρό και θα μιλήσει αργότερα. Παρακάτω αναφέρονται κάποιες ενδεικτικές δυσκολίες που μπορεί να παρουσιάζει ένα παιδί:

  • Δυσκολία στην ανάπτυξη και στην έκφραση του λόγου.
  • Περιορισμένο λεξιλόγιο ή αδυναμία να χρησιμοποιεί δεύτερη φορά μια καινούρια λέξη.
  • Δυσκολία να εκτελέσει μια οδηγία που του δώσαμε.
  • Η ομιλία του να μην γίνεται κατανοητή από άλλους.
  • Το λεξιλόγιο και η σύνταξή του να μην είναι αρκετά ανεπτυγμένα.
  • Να παρουσιάζει σταθερά λάθη στην άρθρωσή του, παρόλο που έχει λεξιλόγιο, κατανοεί και εκφράζεται.
  • Να «κολλάει», δηλαδή να τραυλίζει, επαναλαμβάνοντας λέξεις ή συλλαβές ή μοιάζει να «αργεί να ξεκινήσει» την πρόταση/λέξη.
  • Να μην απαντάει στο άκουσμα του ονόματός του καθόλου/συχνά, να αδιαφορεί για τις ομιλίες ή τα παιχνίδια.

Πότε πρέπει να επισκεφτώ τον Λογοθεραπευτή;

Ένα παιδί πρέπει να είναι έτοιμο γλωσσικά, γνωστικά αλλά και κοινωνικά κατά την ένταξή του στο νηπιαγωγείο ή στην Ά Δημοτικού, γι’ αυτό και αν υπάρχει έστω και μια υποψία πως το παιδί παρουσιάζει κάποια/ες από τις παραπάνω δυσκολίες καλό θα ήταν να επισκεφτείτε τον λογοθεραπευτή για μια λογοθεραπευτική αξιολόγηση. Η έγκαιρη παρέμβαση είναι πολύ σημαντική για την εύκολη και γρήγορη εξάλειψη των δυσκολιών του παιδιού.

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος ΠΑΙΔΙ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2019 πατώντας εδώ