Αρχική Σελίδα / Υγεία / Ιατρικά Θέματα / ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΤΕ… Σύνδρομο Επαγγελματικής Υπέρχρησης;
ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΤΕ… Σύνδρομο Επαγγελματικής Υπέρχρησης;
Businessman suffering from wrist pain in office

ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΤΕ… Σύνδρομο Επαγγελματικής Υπέρχρησης;

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (1 αξιολογήσεις, μέσος όρος: 5.00 από 5)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Το Σύνδρομο Επαγγελματικής Υπέρχρησης (Occupational Overuse Syndrome) αναπτύσσεται ως αποτέλεσμα υπέρχρησης στο χώρο εργασίας και προκαλεί επίμονο πόνο και έντονη δυσφορία στους μύες, τους τένοντες και τις αρθρώσεις. Τα κυριότερα επαγγέλματα που πλήττονται από το σύνδρομο είναι οι χειριστές Η/Υ, οι μουσικοί, οι κομμωτές, οι χειριστές κρουστικών μηχανημάτων (κομπρεσέρ), οι ελαιοχρωματιστές, οι μηχανουργοί, οι οδοντίατροι, οι υδραυλικοί, οι επαγγελματίες οδηγοί, οι μάγειρες και οι σερβιτόροι.

Πώς προκαλείται;

Το ΣΕΥ μπορεί να αναπτυχθεί ως αποτέλεσμα συνεχόμενης επανάληψης μίας κίνησης ή και άβολης στάσης του σώματος. Στην εμφάνισή του συμβάλλει και ο σύγχρονος τρόπος ζωής, με τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις για ενασχόληση με κινητά, παιχνιδομηχανές και άλλα τεχνολογικά μέσα (H/Y, tablets, I-pod). Οι μικρές, επαναλαμβανόμενες κινήσεις, που γίνονται για το χειρισμό αυτών των συσκευών, οδηγούν σε προβλήματα στα χέρια, τους καρπούς, το αντιβράχιο και τους ώμους.

Τα συμπτώματα

  • Πόνος και οίδημα στα άκρα
  • Δυσφορία των μυών
  • Αίσθημα καύσου στην πάσχουσα περιοχή
  • Σύσπαση των μυών
  • Μούδιασμα και φαγούρα
  • Αδυναμία, ατροφία μυών

Πολλές φορές συσχετίζεται με συμπτώματα κόπωσης, πονοκεφάλους, άγχος και απώλεια συγκέντρωσης, γεγονός που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη δυσφορία.

Με ποιους τρόπους εκδηλώνεται;

  • Τοπικές φλεγμονές, όπου ο πόνος (αποτέλεσμα της φλεγμονής), παρουσιάζεται σε μία εντοπισμένη περιοχή (π.χ. τενοντίτιδες).
  • Σύνδρομα συμπίεσης – πιεστικές νευροπάθειες, όπου το οίδημα στους μύες και τους μαλακούς ιστούς συμπιέζει τα νεύρα (π.χ. σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα)
  • Πόνος σύνδρομο, όπου ο πόνος είναι επίμονος και συνδέεται με συναισθηματικά συμπτώματα, όπως η κατάθλιψη και το άγχος.

Πρόληψη

Η καλύτερη Θεραπεία !

Η καλύτερη πρόληψη είναι η αποφυγή του τραυματισμού. ΠΩΣ ΟΜΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ  ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ; Με:

  • Διατατικές ασκήσεις.
  • Διατήρηση σωστής στάσης σώματος.
  • Εναλλαγές και διαλείμματα στις δραστηριότητες.
  • Εργονομικός σχεδιασμός του χώρου εργασίας.
  • Παύση δραστηριοτήτων όταν η ενόχληση γίνεται αισθητή.
  • Διατήρηση επιπέδων άγχους.
  • Αποφυγή καπνίσματος – ισορροπημένη διατροφή – καλή φυσική κατάσταση.

Ακόμη όμως και όταν τα συμπτώματα εγκατασταθούν η Επιστήμη της Φυσικοθεραπείας διαθέτει σύγχρονα μέσα, τεχνικές και μεθόδους για την καλύτερη αποκατάσταση του εκάστοτε προβλήματός σας!

Συμβουλευτείτε μας!

Από την έντυπη έκδοση του Free Press Magazine “Εντυπάκι”. Δείτε το τεύχος Αντρική Υπόθεση 2019 πατώντας εδώ