Αρχική Σελίδα / Για τη Γυναίκα / Μαγειρική / ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ 20 ΦΛΕΒΑΡΗ: Μυστικά για υγιεινό… Μαγκάλι!
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ 20 ΦΛΕΒΑΡΗ: Μυστικά για υγιεινό… Μαγκάλι!

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ 20 ΦΛΕΒΑΡΗ: Μυστικά για υγιεινό… Μαγκάλι!

1 Αστέρι2 Αστέρια3 Αστέρια4 Αστέρια5 Αστέρια (Χωρίς αξιολογήσεις)
Παρακαλώ περιμένετε ...

Τσικνοπέμπτη στις 20 Φεβρουαρίου 2020 και στο προσκήνιο θα επανέλθει το ψήσιμο στα κάρβουνα, που μπορεί να είναι ένας πολύ υγιεινός τρόπος μαγειρέματος όταν το κάνουμε με τον σωστό τρόπο. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι ότι απαλλάσσει το κρέας και γενικότερα τα ζωικής προελεύσεως τρόφιμα από το περιττό λίπος. Το μειονέκτημά του, όμως, είναι πως αν δεν προσέξουμε τη διαδικασία, μπορεί να γεμίσει το κρέας με επιβλαβείς ουσίες.

Κάθε μέθοδος μαγειρέματος που εκθέτει το κρέας σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να οδηγήσει στον σχηματισμό ορισμένων χημικών ουσιών οι οποίες σχετίζονται με τον καρκίνο. Οι ουσίες αυτές λέγονται ετεροκυκλικές αμίνες (HCAs), οι οποίες δεν υπάρχουν εκ φύσεως στο κρέας. Δημιουργούνται όμως λόγω της θερμότητας. Ειδικά με το ψήσιμο στα κάρβουνα, στην επιφάνεια του κρέατος μπορεί να σχηματιστούν και πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες (PAHs), που επίσης σχετίζονται με τον καρκίνο. Ωστόσο, οι κίνδυνοι αυτοί μπορούν να αποσοβηθούν εάν λάβουμε ορισμένα μέτρα.

Πριν το ψήσιμο

  • Καθαρίστε καλά τη σούβλα ή τη σχάρα, απομακρύνοντας καμένα υπολείμματα κρέατος.
  • Προτιμήστε κρέατα με όσο το δυνατόν λιγότερο ορατό λίπος. Έτσι θα αποφύγετε τις πολλές αναζωπυρώσεις της φωτιάς στη διάρκεια του ψησίματος.
  • Να μαρινάρετε καλά το κρέας. Τα όξινα υλικά (π.χ. χυμός λεμονιού) και πολλά καρυκεύματα, μπορούν να μειώσουν σημαντικά το σχηματισμό καρκινογόνων ουσιών. Προστατευτικά καρυκεύματα είναι το σκόρδο, το κρεμμύδι, το πιπέρι, το δεντρολίβανο, η ρίγανη, το θυμάρι, και η μέντα.
  • Ρυθμίστε τα κάρβουνα, ώστε το κρέας να ψηθεί σιγά-σιγά. Θα χρειασθείτε περισσότερη ώρα, αλλά θα δημιουργηθούν λιγότερες καρκινογόνες ουσίες.

Κατά τη διάρκεια του ψησίματος

  • Πριν αρχίσετε να ψήνετε το κρέας, ψήστε άφθονα λαχανικά, αλειμμένα με ελαιόλαδο για να μην  κολλήσουν. Με αυτό τον τρόπο, δεν θα προσλάβετε μόνο πρωτεΐνη και λίπος από το κρέας, αλλά και θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες.
  • Να αλείφετε τακτικά το κρέας με μείγμα λεμονιού με ρίγανη. Ωστόσο, μην χρησιμοποιείτε ό,τι έχει περισσέψει από την μαρινάδα, διότι υπάρχει κίνδυνος δηλητηρίασης.
  • Μην βάζετε το ψήσιμο στα κάρβουνα στον… αυτόματο. Να γυρνάτε συχνά το κρέας, για να μην αυξάνεται πολύ η θερμοκρασία του σε κάθε πλευρά.
  • Μην κάψετε το κρέας. Άλλο να είναι καλοψημένο στο εσωτερικό του και άλλο να έχει σκούρα, καμένα σημεία. Μην τρώτε ποτέ τα καμένα τμήματα του κρέατος.